Tinerii din China au găsit o metodă inedită de a protesta împotriva condițiilor proaste de muncă, salariilor mici și programului îndelungat: venind la serviciu îmbrăcați în pijamale și papuci de casă. O serie de fotografii și videoclipuri cu aceste ținute neobișnuite și-au făcut loc pe rețelele sociale sub hashtag-uri precum #grossoutfitforwork, ajungând să capteze atenția și să genereze discuții ample.

Hashtag-ul „grossoutfitforwork” a acumulat peste 140 de milioane de vizualizări pe Weibo, o platformă chineză populară, stârnind o competiție online între utilizatori privind cine poate veni la muncă îmbrăcat mai neobișnuit. Un clip de pe Douyin, în care utilizatoarea Kendou S demonstrează una dintre ținutele sale, a fost apreciat de 752.000 de ori și repostat de peste 1,4 milioane de ori, subliniind amploarea acestui fenomen.

Rata șomajului printre tinerii chinezi, cu vârste între 16 și 24 de ani, a fost de 14,9% în decembrie 2023, iar acest tip de protest prin îmbrăcăminte reflectă deziluzia și frustrarea lor față de perspectiva pe care piața muncii o oferă. Bohan Qiu, fondatorul Proiectului Boh, un consultant pentru branduri de modă, evidențiază că acest fenomen nu este o noutate, dat fiind faptul că îmbrăcămintea casual la locul de muncă a fost întotdeauna populară în China, mai ales în rândul angajaților care petrec mult timp în fața calculatorului.