Orice zi bună începe cu o masă pe măsură, dacă vrem să dăm randament nu trebuie să omitem micul dejun. Oricât de grăbiți am fi trebuie să nu facem timp pentru a ne lua masa de dimineață, principalul motive este că de aici ne luăm energia pentru întreaga zi. Pe de altă parte, nu știm ce urmează, dacă avem timp să mâncăm până la prânz sau până seara.

Sănătate la micul dejun

Micul dejun te ajută să eviți apariția multor afecțiuni reduce riscul declanșării unui infarct miocardic cu până la 50%. Hipoglicemia sau diabetul fac și ele parte din lista afecțiunilor ce sunt  combătute cu ajutorul micului dejun. Evită  panificația și orice înseamnă conținut ridicat de zahăr (prăjiturile). Acestea duc la scăderea glicemiei în câteva ore şi vei fi toată ziua în căutare de alte alimente care conţin zahăr.

Până să ajungem să luăm suplimente alimentare trebuie să fim atenți dacă ne luăm aportul din ce mâncăm.  Pentru a fi sigur că-ți asiguri toate elementele necesare unei zile cu multă energie, asigură-te că micul tău dejun conține: un fruct pentru vitamine, cereale integrale pentru fibre, un produs din lapte vegetal pentru vitamine, calciu și proteine, o băutură caldă (ceai) pentru hidratare.

Micul dejun este o masă la care poţi include alimente pe care, știi că nu le-ai putea mânca în timpul zilei, diferite semințe sau alte elemente de natură „medicală” și nu neapărat gustoase. Obiceiurile alimentare pot fi educate, trebuie doar să depui ceva mai mult efort în prima săptămână. Cu timpul totul va deveni un reflex. Te poți învăța să prepari un smoothie care să te ajute să-ți iei o parte din aportul necesar de vitamine și de energie. Micul dejun este un bun prilej de a avea parte mai mult timp în familie. Un mod bun de a monitoriza hrana copiilor, astfel te poți asigura toată hrana lor îi va ajuta să se concentreze pe parcursul zilei, să dea mai mult randament la școală.