Ministrul Educației, Ligia Deca, a abordat recent tema structurii noului an școlar și a ridicat posibilitatea schimbării sistemului de împărțire pe module.

Potrivit ministrului, actuala structură a anului școlar este în curs de analiză pentru a se determina dacă a fost benefică pentru elevi și dacă se va continua pe aceeași schemă sau se vor face modificări.

Ligia Deca a declarat că, în momentul preluării mandatului, s-a promis o analiză după primul an de implementare. Această analiză se referă la anul școlar care s-a încheiat recent și este așteptată să fie finalizată în următoarele luni.

Deoarece doar două module au fost parcurse în cadrul acestui sistem de module la momentul stabilirii calendarului pentru anul școlar curent, o evaluare pe întreaga durată a unui an școlar nu a fost posibilă.

Prin urmare, după finalizarea evaluării, se va decide înainte de anul școlar 2024-2025 ce a funcționat bine și ce nu și dacă se va continua cu acest sistem de module.

Ministrul Educației: Materia elevilor nu este una încărcată

Cu toate acestea, ministrul Educației susține că materia elevilor nu este una încărcată. Ligia Deca a avut multiple discuții cu specialiști și a menționat existența unei unități de cercetare în domeniul educației în cadrul Ministerului, fostul Institut de Științe ale Educației, care va fi reînființat în conformitate cu noua lege.

Acești specialiști au subliniat faptul că programa școlară în sine nu este una încărcată, ci acest aspect depinde de modul în care școlile o implementează și de gradul de încărcare al manualului școlar în concordanță cu programa.

Astfel, un manual poate fi conceput într-un mod aerisit și să respecte programa, sau poate fi foarte încărcat, dar totuși să se încadreze în programa. În cele din urmă, capacitatea cadrelor didactice de a se adapta la grupul de elevi pe care îl au în grijă joacă un rol crucial în acest proces.

Scopul acestor schimbări este de a dezvolta un sistem educațional eficient și adaptat nevoilor elevilor, în care aceștia să poată învăța într-un mod optim și să-și dezvolte abilitățile într-un mediu adecvat și stimulant.