Cu toții știm că traficul din București este infernal. Acest lucru a fost confirmat și de un studiu recent, care a clasat Capitala printre primele locuri într-un clasament al aglomerației din trafic. 

România se află printre primele locuri în clasamentele negative din Europa, dar și din lume. Un studiu recent a clasat Capitala României pe locul 19, într-un top în care au fost incluse 989 de orașe, atunci când vorbim despre aglomerația din trafic. 

Dacă în ultima vreme părea că traficul se mai „aerisește”, specialiștii susțin că revenim încetul cu încetul la situația dinaintea pandemiei de coronavirus.  

Câte ore pierdem în traficul din București

În cursul săptămânii, în București, orice distanță se parcurge într-un timp mult mai mare decât ar fi normal, din cauza aglomerației. Atunci când vorbim despre orele de vârf, deja vorbim despre ore întregi de stat în trafic. Un drum pe care în mod normal un șofer îl parcurge în maxim 20 de minute, atunci când orașul este liber, în cursul săptămânii face cel puțin 50 de minute. 

Așadar, nu sunt de mirare rezultatele negative ale studiului. Așadar, Bucureștiul se situează pe locul 19, dintr-un total de 989 de orașe, și locul 7 în Europa. Șoferii pierd în traficul din Capitală 91 de ore, adică patru zile peste timpul necesar. 

Studiu îngrijorător! Câte ore pierd bucureștenii în traficul din Capitală. Rezultatele sunt foarte grave

Orașele cu cel mai aglomerat trafic din lume sunt: 

  1. Londra, cu 156 de ore pierdute 
  2. Chicago, cu 155 de ore pierdute 
  3. Paris, cu 138 de ore pierdute. 

Rezultate studiului, foarte grave pentru România

Specialiștii spun că este grav fiindcă ne aflăm în acest top, fiindcă țara noastră nu a ajuns la gradul de monitorizare al Uniunii Europene.  

„Dacă noi nu știm să gestionăm actualul număr de mașini la această suprafață și la această populație, este clar că atunci când nivelul de motorizare va ajunge la actualul nivel al UE situația va fi mult mai gravă”, a declarat Marian Ivan, specialist mobilitate urbană, pentru Pro TV. 

Sunt multe soluții care se pot lua pentru reducerea aglomerației, însă știm deja că lucrurile se mișcă destul de încet în România. Autoritățile locale din marile orașe încearcă deja să îi facă pe oameni să folosească mai mult mijloacele de transport în comun. De asemenea, au fost mărite tarifele la parcările din zonele centrale, iar pe mai multe străzi a fost impus sens unic. În același timp, au fost create benzi speciale pentru mijloacele de transport public. 

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.