DIGI Communications N.V. contestă deciziile Autorității Naționale pentru Comunicații și Mass-media (NMHH) cu privire la licitația pentru frecvențele 5G. Aceștia susțin că hotărârea este injustă, ba mai mult, au depus o acțiune în instanță deoarece NMHH a sfidat demersurile legale întreprinse de companie.
”Suntem profund dezamăgiți de decizia Autorității Naționale pentru Comunicații și Mass-media (NMHH) care a decis să încheie această procedură controversată de licitație. Precizăm că Grupul DIGI a depus acțiuni în instanță pentru a cere suspendarea procedurii și nu a primit, până în acest moment, verdictul definitiv. Considerăm că modul în care autoritatea a tratat această licitație, ignorând demersurile noastre legitime în justiție, contrazice în primul rând misiunea acestei instituții, aceea de a asigura condiții de concurență efectivă pentru bunăstarea consumatorilor și a utilizatorilor”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V., într-un comunicat.
Grupul DIGI continuă demersurile legale
Reprezentanții companiei susțin că Autoritatea încalcă drepturile consumatorilor de a achiziționa servicii de bază la prețuri competitive prin excluderea DIGI din licitație. Potrivit studiile din 2019 efectuate de Comisia Europeană, se pare că Ungaria are cel mai scump acces la date mobile din Europa. Consumatorii din Ungaria plătesc prețuri mult mai mari față de tarifele practicate în piețele mult mai dezvoltate cum ar fi Austria, Germania, Marea Britanie sau Franța.
„Aceste demersuri și menținerea celor mai mari prețuri din Europa au poziționat, în ultimii ani, Ungaria pe ultimul loc în ceea ce privește rata de adopție a serviciilor de internet pe mobil. O poziție care, probabil, se va menține în viitor. În ultimele zile am realizat cu toții cât de utile sunt serviciile de comunicații moderne și cât este de important să păstrăm legătura cu cei dragi. Totuși, constatăm cu stupoare că doar 60% din cetățeni au acces la internet mobil în Ungaria. Știind că 40% din populație nu are acces la servicii de internet mobil în rețelele existente 2G/3G/4G, nu înțelegem de ce Autoritatea a ales să excludă un nou operator și a refuzat să suspende procedura până finalizarea demersurilor legale, doar pentru a atribui frecvențe pentru următorii 15 ani în benzi cu spectru 5G, într-o manieră rapidă care nu ia în considerare interesele consumatorilor”, arată comunicatul.
Grupul DIGI va continua demersurile legale pentru a contesta excluderea nedreaptă din această licitație. Aceștia susțin că vor merge în instanță pentru interesul consumatorilor, care merită servicii accesibile la preț pentru comunicații mobile. DIGI solicită NMHH să anuleze decizia cumunicată joi, 26 martie, procedura să fie reluată și să își asume rolul de arbitru echidistant al pieței comunicațiilor.