Reclamă
Reclamă

Tot mai mulți români sunt victimele escrocilor online. Iar noua lor țintă sunt conturile bancare. În câteva minute, te lasă fără niciun ban în cont. Așa a pățit și un bărbat, care a fost anunțat de bancă că că i s-a pus poprire pe cont. 

Bărbatul din București a trăit coșmarul vieții sale când a primit o notificare pe telefon. Era un mail, prin care a fost anunțat că banca la care avea emis cardul i-a restricționat contul. 

Speriat, a apelat imediat serviciul clienți, să vadă exact ce s-a întâmplat. Agentul care s-a ocupat de el i-a răspuns că banca nu i-a pus nicio poprire și că nu are o explicație pentru atenționarea pe care a primit-o. 

Bucureșteanul a închis apoi telefonul și și-a verificat contul. A rămas fără cuvinte când a văzut că toți banii săi, aproximativ 16.000 de lei, dispăruseră. 

Reclamă

După ce a contactat din nou banca, a descoperit că a fost victima unei escrocherii în mediul online. Contul său a fost golit la scurt timp după făcuse niște plăți pe platforma de anunțuri OLX, folosită de milioane de români. Doar că printre cei care încearcă să vândă și să cumpere diverse bunuri, se numără și indivizi rău intenționați, care se aleg cu zeci de mii de lei. 

Banii bărbatului ajunseseră în contul unei alte persoane, dintr-o altă localitate. Iar apoi, și sumele pe care respectivul îi avea au dispărut într-un alt cont. Se pare că ambii fuseseră folosiți de escroci.

Ce trebuie să facă românii ca să se ferească de escrocherii

După acest incident, băncile trag un semnal de alarmă. Se pare că tot mai mulți români cad pradă acestui tip de escrocherii. Așa că au considerat necesar să-i informeze pe oameni ce să facă, ca să nu se trezească fără niciun ban în cont. 

În primul rând, clienții băncilor trebuie să reușească să facă distincția între mesajele oficiale și cele ale hackerilor. Un detaliu care face diferența este legată de informațiile pe care mesajul le are. Astfel că o atenționare oficială din partea băncii nu va cere niciodată detalii persoanele, pentru că deja dispune de acestea în baza contractului. 

Oamenii mai sunt sfătuiți să nu acceseze linkuri suspecte și nici să-și introducă datele cardului bancar pe acestea. Și sub nicio formă să nu confunde codul PIN cu cel CVV, care este folosit pentru verificarea cardului. Cel din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit și este solicitat pentru plăți. 

Cei care suspectează că au fost victima unei astfel de escrocherii sunt sfătuiți să contacteze de urgență banca. De acolo, vor fi instruiți ce să facă ca să-și recupereze banii și să-și securizeze contul și economiile. 

Reclamă
Share.

Sunt Simona Păun, o tânără jurnalistă cu studii în litere. Combinez pasiunea pentru scris cu o neînfricată ambiție. Chiar dacă sunt la început de drum, sunt deja recunoscută pentru investigațiile mele profunde și abordarea meticuloasă. Viitorul pare strălucit în fața mea.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro