Reclamă

Industria de film din România a început să se miște într-un fel promițător. Chiar înainte de izbucnirea pandemiei, filmul Miami Bici lansat de Codin Maticiuc alături de Bromania a fost un real succes.Cele peste 500.000 de bilete vândute promiteau un avant important pentru astfel de proiecte produse în țară noastră. Pandemia însă a oprit în loc priza pe care filmul a avut-o la public.

În cazul acestui film, producătorii au fost nevoiți să mute totul pe platforma Netflix.

Pentru moment, industria filmului românesc avea în mânecă și alte ecranizări importante care ar fi cucerit în mod cert publicul.

”Am să încep cu cel mai afectat – lansarea în cinematografe a filmului Ivana cea Groaznică care nu a mai putut fi oprit – cumva, optimismul meu m-a prins pe picior greșit aici. Am sperat până în preziua premierei că nu va fi atât de grav, că nu vom fi nevoiți să stăm în case – dar asta deja e demult. Nu am putut amâna lansarea, multiplex-urile nu au fost de acord cu propunerea de a nu avea premiere în săptămâna respectivă, deci am ajuns într-o situație foarte bizară: filmul a fost lansat în multiplex-uri goale și nu a fost lansat în sălile mai mici/independente care s-au închis primele. În consecință, nu putem beneficia nici de ecourile campaniei de lansare și să fi lansat filmul online, nici relua complet lansarea după ce va fi trecut criză.Ada Solomon, producător, vicepreședinte al Consiliului Academiei de Film Europene” a declarat Ada Solomon, producător, vicepreședinte al Consiliului Academiei de Film Europene

Având în vedere că sectorul producției de film are costuri record în general, dată fiind situația actuală, în mod cert, producătorii care au investit deja într-un proiect care urma să fie ecranizat au de pierdut cel mai mult.

”Ce vom încerca să facem este să refacem  – cu costurile aferente – o campanie de promovare pentru a readuce filmul în actualitate (cât va mai rezona lumea, e o întrebare) și să facem tot ce putem pentru a face cât mai multe proiecții în aer liber, în spații convenționale (grădini de vară) dar și în spații neconvenționale – nu cred că cineva se va înghesui să petreacă timp în spațiu închis după această lungă perioadă de stat în casă. Pe de altă parte, sigur că vara nu e un anotimp propice pentru lansări de filme, dar nici nu l-aș amâna pentru toamnă, pentru că cred că va fi o toamnă înțesată de lansări și evenimente și n-aș vrea să contribui la canibalizarea breslei ăsteia și așa extrem de fragilă.” a mai adăugat reprezentanta Consiliului Academiei de Film Europene

Contextul actual care ne-a țintuit în casă vreme de câteva săptămâni bune este un avantaj pentru o altă categorie a sectorului de divertisment, respectiv platforma Netflix. Fiind o modalitate la îndemână de a viziona atât seriale cât și filme artistice, în pandemie, structura a înregistrat iun grad dublu de interes în rândul oamenilor..


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro