De cele mai multe ori, în timpul postului se pregătesc felurile principale clasice.

Ciorbele de post, felul doi fără proteină animală sunt variantele la care majoritatea gospodinelor apelează când vine vorba de mâncare. Totuși, există numeroase rețete inclusiv de aperitive de post care pot fi pregătite cu succes. De altfel, acestea pot fi incluse pe masa de sărbătoare. În mod cert toate cele trei variante de mai jos reprezintă exemple nutritive de preparate pe care le poți servi chiar și la micul dejun de exemplu.

Icre de fasole

Dacă nu ai încercat până acum acest preparat cu siguranță ar trebui să o faci. Icrele de fasole au o cremozitate aparte și un gust absolut delicios. Se prepară cu maioneză de post,iar nota finală de gust este dată de usturoi.

Ai nevoie de:

-300 grame fasole albă;

-4 linguri generoase de maioneză (preferabil de casă, pregătită cu lapte de soia);

-boia dulce;

-sare,piper;

-usturoi dupa gust;

-verdețuri după gust.

Pune fasolea albă boabe la fiert. Dacă alegi să folosești o conservă de fasole pentru această rețetă, timpul de pregătire va fi mai mic, însă gustul nu va fi în mod cert același.

După ce fasolea s-a fiert, scurge-o bine de apă și toarnă-o într-un bol în care poți folosi blenderul. Peste boabe adaugă maioneza de soia, boia, sarea, piperul și usturoiul. De asemenea și verdețurile precum mărarul sau pătrunjelul pot fi adăugate în acest pas.  Mixează totul timp de 2-3 minute și gata. Te poți bucura de cele mai delicioase icre.

Salată de vinete de post

Salată de vinete de post

Dacă aștepți cu nerăbdare vara pentru a te bucura de salata de vinete delicioasă cu maioneză și roșii, trebuie neapărat să încerci și această rețetă.

-2 vinete coapte;

-tahini;

-ceapă roșie;

-sare,piper.

Pune vinetele la copt fie la grătar, fie în cuptor. După ce acestea sunt gata, decojește-le și toacă-le mărunt. Adaugă peste ele pasta de susan precum și sarea și piperul. După gust poți pune în preparat ceapă roșie to