Alacul este tipul de grâu bogat în vitamine, minerale, carbohidrați, fibre, albumina și acizi grași esențiali. Conține fier, magneziu, calciu, seleniu și fosfor și vitamine importante: A, B1, B2, E, niacina.

Reclamă

Este important de menționat că făînă de alac conține gluten nemodificat în nici un fel. Acesta este însă ușor digerabil având în vedere conținutul mare de fibre.

Pentru pâinea cu făînă de alac vei avea nevoie de

Reclamă

250 gr făînă de grâu 650

150 gr făînă de alac

apă călduță (cât cuprinde)

sare

7 gr drojdie uscată

semințe (opțional)

 

Pentru început amestecă cele două tipuri de făînă și cerne-le ușor. Procesul va ajuta ca aluatul să fie unul aerat. Ulterior începe să torni apă călduță și să amesteci până ce amestecul devine omogen.

Poți presara drojdia uscată direct peste masa formată

Adaugă sarea.

Te poți folosi de mâini în  procesul de framtare sau poți introduce ingredientele în robotul de bucătărie.

Este necesar să frămânți și să adaugi apă până ce aluatul devine moale. (exercițiul cu lobul urechii- Aluatul este gata când este la fel de moale precum lobul urechii).

Într-o tavă de chec/cozonac, pune hârtia de copt și așează aluatul după formă recipientului. Nu este nevoie să lași aluatul să crească într-un vas separat ci chiar în tavă în care se va coace.

Lasă-l la dospit pentru minim 40 de minute.

Presară deasupra pâinii semințe de susan/ dovleac. floarea soarelui și introdu totul la cuptor.

În doar 30 de minute te poți bucură de cea mai sănătoasă pâine!