„Vreau să creez o aură de mister despre opera mea. Oamenii trebuie să tânjească să o vadă. Sunt încă prea faimoasă ca amanta lui Picasso pentru a fi acceptată ca pictor”.
Aceste cuvinte fac parte dintr-o conversație înregistrată de scriitorul de artă James Lord în memoria lui „Picasso și Dora” cu Maar. În timpul schimbului, artista franceză explică, de asemenea, modul în care a raționalizat activitatea anilor săi mai târziu, având în vedere că ea s-a expus rar.
Cum s-au schimbat lucrurile? O expoziție majoră de artă a Dorei Maar s-a deschis la Tate Modern din Londra, muzeul descriind-o drept „cea mai cuprinzătoare” retrospectivă a operei sale până în prezent. Maar a murit în 1997. Lucrările timpurii ale lui Maar în publicitate arătau deja semne ale unui suprarealism subtil și inovator.
Convingerile sale politice au împins-o spre documentarea vieții oamenilor cu fotografia de stradă, iar ulterior au ajuns să o alinieze la mișcarea suprarealistă. Despre aceasta se spune că l-a cunoscut pe celebrul pictor de artă surrealistă, Salvador Dali și că aceștia au avut parte de cele mai frumoase momente împreună.
Ea s-a inspirat de la el și viceversa, doar că, după moartea lui, aceasta s-a făcut cu greu cunoscută de oameni, în cele din urmă aceștia acceptând-o și admirând-o.