Cei care și-au petrecut concediile pe litoralul românesc, vara aceasta, s-au declarat profund dezamăgiți.

Dacă litoralul Mării Negre nu i-au satisfăcut pe deplin, ei bine, se pare că la polul opus se află Maramureș, Bucovina și Transilvania, care au schimbat cu totul vibe-ul de vacanță. Potrivit unui sondaj realizat de o platformă hotelieră online, cele din urmă locații sunt cele mai primitoare din România.

Atunci când vine vorba de zonele în care au găsit cele mai bune unități de cazare, cu cel mai eficient raport calitate/preț, turiștii au menționat frecvent Bucovina, Maramureș și regiunea Transilvaniei, cu județele Sibiu, Harghita și Brașov. Acestea sunt zonele în care au fost întâmpinați cu ospitalitate și în care s-au bucurat de atmosferă.

Tarife, calitate și confort

În ceea ce privește tarifele, turiștii au sesizat creșteri mari și foarte mari comparativ cu anul trecut. Schimbări mari au observat la cazare, mâncare, atracții turistice și transport. Cât despre bugetul alocat unui sejur în România, situația stă cam așa: 70,5% dintre respondenți ar aloca între 150 și 300 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 19,4% ar aloca sub 150 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 8,6% ar aloca între 300 și 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, în timp ce doar 1,4% ar cheltui peste 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă.

Turiștii, dezamăgiți de litoralul românesc vara aceasta. Ce destinații au fost în topul preferințelor
Arhivă

Totuși, în ceea ce privește factorii care îi determină pe turiști să aleagă o cazare în detrimentul alteia, pe prima poziție se află aspectul general al camerei și al unității. Urmează prețul, după care poziționarea cazării. Mai apoi este vorba despre facilitățile oferite de unitate și serviciile suplimentare incluse în pachet.

Când vine vorba despre dezamăgiri, respondenții au trecut prețul în fruntea clasamentului. O dovadă în plus a faptului că majorările din ultima perioadă au stârnit nemulțumiri. Pe lista aspectelor de care au fost dezamăgiți se regăsește și atitudinea personalului. Urmează mai apoi aspectul camerelor, condițiile precare de igienă și lipsa locurilor de parcare.