Ai vrea să-ți spună cineva ce să faci și cum să faci să ajungi să pui pe picioare un start up profitabil înainte să dai drumul la treabă și să intri în buget. Ai vrea să știi ce te așteaptă. Cum vei reuși să te strecori printre atâtea și atâtea afaceri care activează în online în prezent? Cum vei reuși să ai succes când sunt alții care l-au obținut deja? Nu-ți face probleme. Este loc pentru toată lumea, iar ceea ce nu-ți spune nimeni este faptul că există un drum sigur spre reușită. Acesta este SEO.

1. SEO – scurtă introducere în SEO pentru antreprenorii aflați la început de drum

SEO (Search Engine Optimization sau Optimizare pentru motoarele de căutare) este un proces în urma căruia un site sau o pagină web crește în vizibilitate în rezultatele unui motor de căutare. Mai simplu spus, dacă ai o afacere online și vrei să fii propulsat cât mai sus în Google, pentru că el este cel mai utilizat motor de căutare în România, trebuie să ai o strategie bună de SEO în spate.

Încă de când au apărut primele site-uri pe Internet, undeva prin anii ‘90, au apărut și tehnici menite să le mărească traficul și să ofere o experiență cât mai bună utilizatorilor. Adunate, ele alcătuiesc  . Procesul este unul complex, dar ce trebuie să știi tu, este că un motor de căutare, așa cum este Google, are un algoritm precis prin care alege în ce ordine să afișeze rezultatele organice ale unei căutări. El poate să țină cont de relevanța, de autoritatea site-urilor sau de amândouă. Acesta este motivul pentru care, atunci când cauți produse pentru casă, de exemplu, primele rezultate afișate pentru cuvântul cheie folosit de tine (un cuvânt cheie poate fi “baie modernă” de exemplu) sunt site-urile magazinelor mari, cu notorietate. Cei care se află în spatele lor au înțeles nevoile clienților și ajută motorul de căutare să le ofere răspunsuri, pentru că Google gândește simplu – ce site-uri ajută utilizatorul pentru această căutare? Și pe acelea pe care le consideră relevante le returnează.

Poate fi chiar site-ul tău unul dintre ele, iar câștigul, în acest caz, este de partea amândurora. Utilizatorul primește ceea ce caută, iar tu ai câștigat un client, fără să plătești anunțuri sau reclame. Tot așa, vor veni spre tine unul câte unul.

2. Cum te poate ajuta SEO să te faci remarcat între atâtea afaceri din online?

Cel mai probabil te întrebi ce poți să aduci tu nou în online față de alții și cum să ajungi măcar la nivelul lor, dacă nu chiar să îi depășești. Vestea bună este că întotdeauna există ceva care le-a scăpat până și lor, cu siguranță. Trebuie doar să găsești acel ceva, să “furi” ocazia și să „profiți” de ea. Iar dacă nu există, să faci de două ori mai bine decât au făcut ei deja. Pare ceva complicat, dar nu este deloc. Trebuie să privești lucrurile mai mult prin ochii celor care au nevoie de produsele/serviciile tale decât din perspectiva antreprenorului.

Vremurile actuale au schimbat comportamentul de informare al consumatorilor și l-au îndreptat spre online. Asta înseamnă că oamenii caută pe internet răspunsuri la întrebările pe care le au. Este o oportunitate mare să vii cu conținut unic, relevant, care să răspundă la cât mai multe dintre ele. Pentru asta ai nevoie de cineva care să înțeleagă cum funcționează algoritmii de căutare, să afle ce îi interesează pe oameni legat de domeniul în care activezi, să scrie conținutul pentru site-ul tău și să te țină la curent cu rezultatele. Există cineva care să le facă pe toate? Un vrăjitor în SEO sigur nu, dar există agenții care oferă servicii de optimizare SEO. Mai exact, specialiștii SEO îți vor lua de pe cap toate grijile legate de trafic pe site, vizibilitate, vânzări și conținut. Ție îți rămâne sarcina de a-i primi pe clienți „la tine acasă” și pregătește-te să ai o casă cât mai mare, căci vor fi destui!

Așadar, frica de necunoscut poate să dispară, pentru că acum știi că există cineva, undeva, care te poate ajuta să devii cunoscut oricât de “mic” ești în această lume a afacerilor. Cine știe, poate ziua în care vei fi printre primii zece în Google este mai aproape decât crezi. Nu vrei să-i dai o șansă să te găsească?

Sursa foto: shutterstock.com