Tradiționala pâine este alimentul nelipsit de pe mesele românilor. În ultimii ani însă, pâinea regăsită pe multe dintre rafturile magazinelor a ajuns să aibă o calitate din ce în ce mai îndoielnică. Din acest motiv, numeroși consumatori se feresc să o mai achiziționeze. Totuși aceasta are rolul ei în alimentația noastră, chiar și atunci când ne dorim să slăbim sau să ne menținem în formă.

O felie de pâine de calitate, îți poate asigura necesarul de carbohidrați la una dintre mesele zilei. Atunci când vorbim însă de consumarea ei în cantități mai mari, lucrurile se schimbă. Aportul caloric al acestui aliment va conduce în mod evident la îngrășare.

Trebuie însă să alegem să consumăm pâine în cantitate mică și mai ales de o foarte bună calitate. Pâinea preparată de noi în casă poate fi produsul ideal în acest sens.

Rețeta pâine rapidă și sănătoasă

Ai nevoie de

-350gr de făină albă fără gluten și -250 de grame de făină de secară

-180 ml apă

-drojdie

-un praf de sare

-o linguriță de ulei de măsline

Dacă alegi să prepari pâinea într-o mașină specială pentru aceasta, lucrurile sunt extrem de simple. De altfel, nici dacă o vei prepara manual, aceasta nu va necesita frământare.

Sliced brown rye bread with shadow on white background. Clipping path included.

Toarnă făina de secară peste cea fără gluten, alături de lingurița de ulei de măsline și praful de sare. Adaugă drojdia uscată peste acestea, alături de apă și începe să amesteci. Dacă folosești drojdia crudă alege să o dizolvi întâi în apă călduță.

Omogenizează acest amestec și așează-l acoperit la loc cald pentru a crește. Dacă ai utilizat o drojdie de calitate, procesul nu va dura mai mult de 50 de minute. După ce altul a crescut, răstoarnă-l într-o tavă rotundă și pune-l la cuptor. După jumătate de oră te poți bucura din plin de cea mai delicioasă pâine caldă.