Sari la conținut
Ultimele știri
Info

Din 2024, prestatorul casnic de servicii nu va mai fi plătit în bani. Ce trebuie să știe familiile care au bone

  • Publicat:
  • 2 minute de citit
Din 2024, prestatorul casnic de servicii nu va mai fi plătit în bani. Ce trebuie să știe familiile care au bone
PRO TV

Reguli noi de la 1 ianurie 2024. Fiecare familie care are o bonă sau personal angajat la curățenie trebuie să știe că aceștia nu mai pot fi remunerați în bani. Noua lege propune oferirea de tichete de masă, cu o valoare maximă de 15 lei.

Proiectul prin care prestatorul casnic este remunerat prin bonuri sau tichete de masă este în discuții de mai bine de doi ani. Însă, legea va produce efecte abia de la 1 ianuarie 2024. Atunci, cei care au acasă o bonă sau o menajeră, trebuie să știe că banii nu mai sunt acceptați ca formă de remunerare.

De la 1 ianuarie 2024, persoana care face mâncare acasă, curățenie sau cumpărături nu mai poate fi plătită cu bani. Trebuie plătită cu tichete. Se va reglementa munca prestatorului casnic. Adică acea persoană care, ocazional, îți face anumite treburi prin gospodărie. Angajatorul trebuie să cumpere tichetele de la forțele de muncă și i le ofere persoanei care face acele activități.

Din 2024, prestatorul casnic de servicii nu va mai fi plătit în bani. Ce trebuie să știe familiile care au bone
arhivă presă

Tichetele pot fi schimbate în bani

„În acest fel se reglementează modul în care persoanele fizice, prestatori casnici fiind, vor putea desfăşura activităţi casnice în beneficiul altor persoane şi remunerarea acestora în tichete de activităţi casnice. Valoarea nominală a unui tichet de activităţi casnice este de 15 lei. Numărul de tichete pe care îl va primi prestatorul casnic este cel negociat cu beneficiarul casnic anterior începerii activităţii”, a declarat, în urmă cu câțiva ani, Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

După ce a primit tichetele de la angator, persoana respectivă poate merge la ANOFM și ANOFM. Predă tichetele și primește contravaloarea lor. Însă, evident, statul retrage contribuțiile și impozitul aferente. Ce înseamnă asta?! Că persoana respectivă va primi, în mână, mai puțini bani pentru că va plăti taxe statului.

Tichetele nu vor putea fi transferate altei persoane. În schimb, fi preschimbate în bani în maximum 12 luni de la primirea acestora.

Te-ar putea interesa și

Citește mai multe în Info