Satisfacerea cererii clientilor este cheia vitezei

În zilele noastre, fie că comandați o carte, un ceas inteligent, o tabletă PC sau o pereche de sandale, sunt șanse să anticipați să găsiți acel articol într-o cutie la ușă mâine.

Un studiu Forrester Consulting din 2021 pe 12.000 de consumatori din SUA și din alte țări, realizat în numele furnizorului de tehnologie de comerț electronic Shopify. A constatat că 60% dintre consumatorii globali așteaptă livrarea produselor în două zile, în ziua următoare sau în aceeași zi.

Am fost răsfățați, în mare parte din cauza eficienței necruțătoare a Amazon și a altor retaileri online majori.

Livrare rapidă

Cum reușesc curierii să livreze lucruri atât de repede? Există un mic secret
Pixabay

„Clienții au ajuns să se aștepte la livrarea rapidă consecventă a oricărui lucru de pe Pământ de la Amazon.”, a explicat pentru CNBC, în 2019, vicepreședintele senior al Amazon pentru operațiuni la nivel mondial, Dave Clark. „Slujba noastră este să continuăm să facem acest lucru”.

Arta și știința logisticii

Cum retailerii online fac ca aceste produse să apară în mod magic la ușile noastre?

Este o combinație de progrese în logistică, arta și știința planificării transportului pentru a obține eficiență și fiabilitate maximă și cercetare adeptată care permite companiilor să prezică în avans achizițiile consumatorilor, potrivit Tinglong Dai. Este profesor la Carey Business School de la Universitatea Johns Hopkins și expert în managementul operațiunilor. O disciplină dedicată eficientizării afacerilor.

Dai spune că cercetătorii și experții din universități lucrează de ani de zile cu companii importante. Ajutându-le să-și accelereze lanțurile de aprovizionare și să-și scurteze timpul de livrare.

„Nu este atât de dificil să livrați produse rapid, în sine”, explică Dai. „Ținta este întotdeauna de a livra lucruri rapid. Dar și la un cost redus. Puteți oricând trimite ceva rapid din punctul A în punctul B, dar ar putea fi foarte scump.”

Compromis

Aceasta înseamnă că expedierea produselor cât mai ieftin posibil. Dar, în același timp, asigurându-vă că există o varietate de lucruri din care să aleagă consumatorii. Și că își pot personaliza comanda și o pot face ușor diferită de, să zicem, vecinul lor de pe stradă.

Cercetătorii în managementul operațiunilor din mediul academic lucrează cu companii de ani de zile. Încercând să accelereze infracțiunile pentru a încerca să reducă timpul de livrare.

Distribuie

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.