Există nume și mărci care nu au nevoie de o prezentare, iar Apple este unul dintre ele. Compania, care a inventat iPhone și iPad, a făcut o revoluție nu doar în lumea tehnologică, ci și în cea a modei.

Apple este cunoscut pentru designul rafinat al gadgeturilor sale și pentru abordarea sa minimalistă a identității sale vizuale. Fără doar și poate, Apple este cel mai faimos smartphone, iar sigla Apple este cea mai recunoscută etichetă electronică de consum de pe tot globul.

Sigla emblematică Apple a fost introdusă la doar un an de la înființarea companiei și nu s-a schimbat deloc de atunci. Este unul dintre exemplele de branding strălucit din istoria contemporană a marketingului. Acest fapt demonstrează că nu totul trebuie să urmeze tendințele, dar există logo-uri, care le stabilesc.

Semnificația mărului mușcat

Sursa: Social media

Steve Jobs a mărturisit că a ținut o dietă cu fructe și a vizitat o fermă de mere și atunci i-a venit ideea. Rob Janoff, un designer grafic, a sugerat o imagine a unui măr cu o „mușcătură”, astfel încât să nu fie confundat cu alte fructe, precum cireșele, de pildă.

Din punct de vedere istoric, cele mai bune idei apar atunci când nu sunt așteptate. Și exact același lucru s-a întâmplat cu Isaac Newton și cu fructele lui de măr. Fructul este, de asemenea, cunoscut a fi un simbol al vieții în mitologia antică. Zeii se adunau pentru o întâlnire importantă sub meri, discutând despre cele mai importante întrebări – despre viață și moarte, despre fericire și nemurire. Și chiar și astăzi, fructul este asociat cu viața și bunăstarea. 

Există, de asemenea, mai multe semnificații despre „mușcătura” de măr folosită pe post de logo. Într-adevăr, ideea se întoarce de pe vremea lui Adam și Evei, care au mușcat din mărul cunoașterii. Astfel, imaginea sugerează setea umană de cunoaștere, iar utilizarea produselor Apple ar ajuta oamenii să obțină cunoștințe.