Mihaela Bilic este un medic nutriționist care distruge toate miturile alimentare. Aceasta a scris pe contul său de Facebook o postare despre eficiența vitaminei D.

Vitamina D nu se poate primi în organism doar prin alimentație și prin expunerea la soare. Pentru o funcționare eficientă la organismului avem nevoie și de un nivel de magneziu optim. Vitamina pe care o luam ca supliment alimentar poate ajunge să fie stocată în organism, fără să ne bucurăm de beneficiile sale.

Vitamina D nu este folosită optim dacă nivelul de magneziu este scăzut. Degeaba luăm suplimente, riscăm ca vitamina D să fie stocată în organism în loc să fie folosită eficient. Aportul optim de magneziu este de 420mg/zi pentru bărbați și 320mg/zi pentru femei. Din păcate alimentația modernă nu acoperă nici jumătate din doza recomandată, prin urmare puțina vitamină D care circulă în sânge va fi incomplet utilizată fără magneziu.”, a scris medicul nutriționist pe contul său de Facebook.

Sursa foto: Social media

Care sunt cele mai bogate alimente în magneziu

Mihaela Bilic consideră că trebuie tras un semnal de alarmă pentru alimentația pe care o avem. Tot mai multe produse rafinate care sunt sărace în nutrienți consumăm zilnic și nu ne dăm seama de efecte nocive care apar pe termen lung.

Bananele care sunt pline de magneziu au fost înlocuite cu alte fructe pentru că are multe calorii și afectează silueta. Pentru stresul întâmpinat zi de zi, corpul are nevoie de o cantitate mai mare de magneziu pentru a funcționa eficient.

Merită o să tragem un semnal de alarmă pentru magneziu, un mineral indispensabil funcționării optime a organismului. Este implicat în peste 300 de mecanisme responsabile de metabolism și este esențial pentru activarea vitaminei D. Fără magneziu, sistemul nervos își pierde echilibrul, oasele și dinții își pierd rezistența și mușchii nu pot funcționa. Contracția musculară este dependentă de magneziu, iar activitatea inimii și presiunea arterială sunt influențate de nivelul lui în sânge.

Corpul uman nu este capabil să sintetizeze magneziu, deci trebuie adus din alimentație. Care sunt cele mai bune surse? Pe primul loc avem semințe și oleaginoase: semințe de dovleac, migdale, caju semințe de pin, alune. Urmează apoi leguminoase: fasole boabe, soia, linte, năut și quinoa. Dintre legume merită lăudat spanacul, iar la sectorul fructe, banana e campioană. Cât despre suplimente, alegeți sărurile organice de magneziu, în doze cuprinse între 100 și 250 mg/zi”, a încheiat Mihaela Bilic.