Sarea este cel mai folosit aliment pentru a da gust mâncării. Dacă ții cont de silueta ta sau nu poți să mănânci sărat, există mai multe opțiuni care te vor ajuta ca preparatele tale să aibă un gust delicios. 

Cu toții știm că fără sare, mâncarea nu are niciun gust, așa cum am învățat și din povestirea „Sarea în bucate.” Cu ajutorul condimentelor și al legumelor, poți da un gust bun preparatelor tale, fără a mai fi nevoie de magicul ingredient.

Pe piață există multe alimente care conțin o cantitate mare de sare și nu sunt bune pentru organism. Mai ales dacă suferi de vreo afecțiune, iar sarea îți face mai multe probleme, ar trebui să le eviți cu desăvârșire. Pentru diferite boli există o dietă recomandată fătă sare, pentru a ține totul sub control.

Astfel, alimentele semipreparate congelate, sucul de fructe sau de legume, conserve de pește și alimentele marinate ar trebui evitate datorită conținutului de sare. Pe aceeași listă se află și mezelurile, lactatele, pâinea sau covrigii. Deși nu ar părea, nu te lăsa păcălit de gustul dulceag pe care îl au unele dintre ele.  Se verifică procentul de clorură de sodiu din ele și vei știi pe viitor că nu trebuie să le mai consumi, dacă îți dorești o sănătate de fier.

Sursa foto: social media

Cu ce condimente înlocuiești sarea

S-a demonstrat că românii au un meniu foarte bogat în sare, lucru ce nu este deloc sănătos. Se consumă sare în multe preparate și chiar adăugăm, dacă ni se pare că nu este de ajuns. Medicii nutriționiști recomandă ca sarea să fie folosită cât mai puțin fiindcă este mai sănătos așa. Pentru un gust delicios al mâncării, poți apela la câteva condimente. Cu ajutorul lor, nici nu vei simți lipsa de sare.

  • Chimenul se recomandă pentru sosuri, supe sau salate.
  • Piperul oferă un gust puțin picant, dar este bun pentru circulația sângelui în organism.
  • Cimbrul se poate folosi pentru preparatele din carne pentru o aromă inedită.
  • Tarhonul se folosește la fripturi și tocănițe.