Reclamă

Companiile aeriene europene întâmpină dificultăți în menținerea legăturilor aeriene cu Asia, în timp ce transportatorii chinezi își extind operațiunile, conform unui raport Politico. Restricțiile impuse de conflictul dintre Rusia și Ucraina au dus la anularea mai multor rute între Europa și Asia, dar companiile chineze beneficiază de o creștere în acest context.

Sancțiunile reciproce între Kremlin și guvernele occidentale includ închiderea spațiului aerian rusesc pentru companiile aeriene europene. În consecință, acestea sunt forțate să adopte rute mai lungi și mai costisitoare. Aletta von Massenbach, directorul aeroportului din Berlin, a declarat: „Este un dezavantaj competitiv pentru transportatorii europeni”.

Unele companii aeriene europene, precum Lufthansa, British Airways și LOT Polish Airlines, au fost nevoite să suspende anumite zboruri către Asia din cauza acestor dificultăți. În schimb, transportatorii chinezi, neafectați de interdicțiile aeriene, și-au extins semnificativ numărul de zboruri spre Europa.

Willie Walsh, directorul general al IATA, a criticat lipsa de acțiune din partea Comisiei Europene în fața acestor provocări și spunând: „Nu mă aștept să iasă nimic din asta”. De asemenea, a subliniat că transportatorii europeni sunt „victimele politicii”.

În ultimele luni, mai mulți transportatori din afara UE, inclusiv China Eastern Airlines și China Southern Airlines, au mărit frecvența și numărul zborurilor spre Europa. Air China a raportat o creștere de 116% a zborurilor zilnice comparativ cu nivelurile din 2019, consolidându-și astfel prezența pe piața europeană.

Studiile recente au arătat și impactul economic al situației actuale, cu taxe suplimentare datorate închiderii spațiului aerian. David Ennen și Florian Wozny au observat că anumite rute au fost prelungite cu câteva ore, crescând costurile și prețurile biletelor de avion.

Deciziile companiilor aeriene europene de a închide rute importante, precum Varșovia-Beijing de către LOT Polish Airlines sau Londra-Beijing de către British Airways, subliniază presiunea exercitată asupra acestora de situația geopolitică actuală.

Transportatorii chinezi domină acum 77% din piața aeriană între China și Europa, conform unui raport realizat de analistul Piotr Grobelny, indicând problemele tot mai mari pentru companiile europene în acest sector. Andrew Charlton, director general al Aviation Advocacy, a subliniat că strategiile companiilor europene de a face lobby pentru condiții egale nu au avut succes.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro