Să aveți grijă de sănătatea mintală este la unul dintre lucrurile pe care ar trebui să îl faceți mai ales în aceste momente.

Reclamă

În contextul actual s-a observat că un număr de persoane suferă de tulburări, dependență de alcool, singurătate și disperare. Iar faptul că nu pot ieși din case, să se vadă cu prietenii sau cu cei drage crește și mai mult frica și deznădejdea.

A avea grijă de sănătatea mintală nu înseamnă doar de a face o baie cu bule, auto-îngrijirea trebuie făcută astfel încât să vă puteți reconecta cu  voi înșivă. Cu atât de mult zgomot în lumea exterioară, trebuie să faceți din a avea grijă de sănătatea mintală, o prioritate.

Reclamă

13 practici esențiale de auto-îngrijire pentru sănătatea mintală

Fără un regim de auto-îngrijire stabilit le poți oferi șansa altor persoane să profite de tine, în timp ce corpul tău riscă să intre în burnt-out pentru că nu te odihnești suficient. Iată câteva idei prin care poți implementa practici de auto-îngrijire pentru sănătatea mintală.

1. Practicați recunoștința

Este important să înveți să fii recunoscător pentru ceea ce ai deja, dacă vei face acest lucru nu vei mai simți nevoia să cauți în mod constant ceea ce te împlinește.
Stabiliți un moment zilnic pentru a exersa recunoștința doar câteva minute. Puteți face acest lucru prin scrierea a 3 lucruri pentru care sunteți recunoscători sau doar gândindu-vă la ele. Acest lucru vă va ajuta să vedeți ce este cel mai important în viața voastră.

2. Beți mai multă apă

Deși pare un lucru banal, să te hidratezi joacă un rol important pentru sănătatea ta, atât fizică, cât și pentru cea mentală. Dacă bei apă îți menții corpul reîmprospătat, energizat și, de asemenea, te ajută să ai o digestie mai bună. Iar când corpul tău este confortabil, mintea ta este și mai confortabilă.

3. Spuneți nevoile

Dintre toate aceste practici de auto-îngrijire, aceasta trebuie repetată din nou! Învață să le spui celor din jur de ce ai nevoie. Nu este egoist și scapă de anxietatea acumulată. Când îți ignori nevoile, acest lucru poate avea un efect negativ asupra sănătății tale mintale.

4. Setați limite

Chiar dacă este să stabilești limite pentru că nu vrei să pari laș sau nepoliticos. Trebuie să știi că este în regulă să o faci și să înveți să spui nu. Dacă nu vă simțiți confortabil să faceți un anumit lucru, atunci nu îl faceți doar din obligație. Când faci acest lucru, înveți să te pui pe primul loc și să știi care îți sunt limitele.

5. Petreceți timpul afară

Asigurați-vă întotdeauna să ieșiți afară cel puțin câteva minute pe zi. Corpul tău are nevoie de lumina soarelui și mintea ta are nevoie pentru a te simți mai conectat la lucrurile din jurul tău. Dacă aveți anxietate și nu vă place să ieșiți afară, deschideți o fereastră și stați lângă ea pentru câteva minute.

6. Rămâi organizat

Aglomerația poate provoca multă anxietate și stres. Când lucrurile sunt organizate în jurul tău veți fi mai liniștit și mai calm. Organizarea vă permite să gândiți mai clar și să vă concentrați pe lucruri mai importante.

7. Începeți să faceți exerciții

Deși pare imposibil mai ales dacă te lupți cu anxietatea sau depresia, încearcă să te motivezi. Lucrează măcar 5 și 10 minute în fiecare zi și crează-ți propriu program de exerciții. Sportul te ajută să te ajută să te eliberezi de stres și să te menții în formă. Dacă vreți să fiți la curent exercițiile de fitness și să primiți sfaturi pentru o alimentație sănătoasă, o puteți face cu ajutorul unei aplicației.

8. Faceți pauze frecvente

A fi ocupat nu este întotdeauna mai bine. Este foarte bine să obișnuiești să faci mai multe pauze pe parcursul zilei. Vă poate ajuta să setați un memento pe telefon la fiecare câteva ore pentru a vă ridica de pe birou și pentru a vă întinde. Chiar dacă ești cu adevărat ocupat pe parcursul zilei, fă-ți timp pentru tine. Știu că nu este întotdeauna cel mai ușor lucru din lume.

9. Mănâncă sănătos

Mâncarea „sănătoasă” înseamnă lucruri diferite pentru oameni diferiți. Atât timp cât sunteți mulțumit și corpul tău este capabil să facă ceea ce trebuie să facă, este considerat sănătos.

Dacă asta înseamnă să mănânci o bucată de ciocolată după cină în fiecare seară, atunci fă-o. Mâncarea sănătoasă nu înseamnă întotdeauna doar fructe și legume. Este vorba despre sănătatea ta și ceea ce te face să te simți bine și să găsești un echilibru între asta și să-ți alimentezi corect corpul.

10. Încercați să dormiți

Somnul joacă un rol imens în sănătatea ta mentală. Din nefericire, anxietatea poate face uneori imposibil să vă odihniți cum trebuie.Stabiliți un program de somn și reduceți cofeina înainte de a merge la culcare. Închideți toate echipamentele electronice și calmați-vă mintea cu o oră înainte de somn.

11. Reduceți cofeina

Cofeina poate provoca anxietate și te face să te simți agitat pe tot parcursul zilei.De asemenea, poate face mai dificil să adormi. Încercați să restrângeți cantitatea de cofeină doar dimineața, și poate la doar maximum 2 căni. Dacă sunteți dependenți de cafea, puteți începe să o reduceți treptat.

12. Îndepliniți-vă propriile nevoi

În fiecare zi faceți cel puțin un lucru pentru tine. Dacă faceți acest lucru nu înseamnă că ești egoist sau o persoană rea. Petreceți ceva timp singur, și faceți ceva ce vă face să vă simțiți mai bine, dansați pe muzica preferată, urmăriți o emisiune TV. Sau asculți un podcast. Îndepliniți-vă propriile nevoi înaintea oricui. Și amintiți-vă, faceți acest lucru des!