Lucrările la un important proiect de infrastructură din Timișoara, un pasaj subteran construit pe sub zece linii de cale ferată, au fost suspendate din cauza unei surpări periculoase a solului. Această situație a dus la perturbări în circulația feroviară a unui operator privat, iar autoritățile și constructorii sunt în căutarea unei soluții urgente.
Mihai Vălușescu, jurnalist Digi24, a raportat că ‘Blocul de beton lung de 70 de metri și lat de 28 de metri, care va constitui pereții viitorului subpasaj Solventul, este împins pe sub liniile de cale ferată printr-o tehnologie specială, acest proces demarând în decembrie 2024’. Cu toate acestea, crăpăturile formate între șine au evoluat într-un șanț periculos, determinând suspendarea lucrărilor până la identificarea unei soluții sigure.
Reprezentanții CFR Infrastructură au declarat că o comisie mixtă, desfășurată sub supravegherea SRCF Timișoara, analizează condițiile sigure de muncă și remediere a problemei. ‘Lucrările de împingere a chesonului se vor relua după ce Proiectantul va emite soluția de remediere, minimalizând perturbarea traficului feroviar’, au explicat aceștia, confirmând că incidentul a provocat déjà părerilor parțiale ale trenuri ale RegioCălători și ale CFR Călători în zonă.
Autoritățile locale, prin vocea viceprimarului Ruben Lațcău, au subliniat că „fundatia cailor ferate are peste un secol, fiind construită în perioada Austro-Ungară, traversând culoare majore europene de conectivitate feroviară, esențiale și în context geopolitic”. Locuitorii zonei afectate speră ca proiectul, evaluat la 27 de milioane de euro, să fie finalizat cât mai curând. Aceștia elimine controverse cu privire la gestionare, cum ar fi întârzierile și problemele survenite.
Firma responsabilă de construirea pasajului nu a furnizat jurnaliștilor Digi24 un punct de vedere cu privire la situația actuală. Termenul initial de finalizare era anul trecut, dar întârzierile administrative indică demararea traficului abia la sfârșitul acestui an.