Lanțul de baruri japoneze Yotteba a decis să renunțe la controversatul serviciu prin care clienții puteau solicita chelnerițelor o palmă peste față pentru suma de 500 de yeni (aproximativ 15 RON). Decizia a fost luată după ce un client a făcut o plângere pentru rănile suferite, potrivit publicației The Independent.
Yotteba, cunoscut pentru aripioarele de pui și berea ieftină, oferea acest serviciu ca o metodă de „înviorare” pentru cei care consumau alcool. Mai mult, clienții puteau plăti un supliment de 100 de yeni pentru a alege specific ce chelneriță să îi lovească. Această practică bizară a câștigat popularitate pe internet, prin intermediul videoclipurilor postate pe rețelele sociale, unde internauții asistau amuzați la scena.
Bizarul serviciu nu era unic în Japonia. Un alt lanț, Shachihoko-ya Nagoya, oferea la rândul său „Palma domnișoarei Nagoya” din 2012, pentru care clienții plăteau 300 de yeni. Cu încă 500 de yeni, aceștia puteau alege chelnerița preferată, îmbrăcată în chimonou, care să le administreze lovitura dorită.
Practicile de acest gen au generat recent atenție online, cu mii de vizualizări și comentarii. În mod ironic, unii clienți mulțumeau chelnerițelor după ce primeau palma, considerând experiența ca fiind parte din atracția excentrică a localului. Totuși, Shachihoko-ya a anunțat pe contul de X (Twitter) că „nu oferă palme în acest moment” și că nu acceptă vizite făcute cu obiectivul de a obține aceste servicii.
Termenul „binta”, utilizat pentru a descrie acest serviciu, provine din dialectul regiunii Kagoshima, semnificând „cap”, și datează din perioada Meiji (1868-1912), când era asociat cu modul în care polițiștii domoleau infractorii lovindu-i cu palma.
Cu toate că „epoca palmelor” a atras atenția publicului, barurile izakaya din Japonia par să fi oprit brusc această practică.