Facebook face o nouă mutare. Compania va începe etichetarea paginilor media controlate de state precum Rusia sau China. De asemenea, din vară va începe și blocarea reclamelor folosite de acestea. Ele nu vor mai putea ajunge la utilizatorii din SUA.

Reclamă

Facebook va începe etichetarea companiilor media controlate de stat

Cea mai mare rețea socială din lume va aplica astfel de etichete pentru pagina publicației Sputnik din Rusia, Press TV din Iran, și pagina agenţiei de presă Xinhua News din China. Această listă este  deocamdată provizorie.

Reclamă

Facebook nu va eticheta nicio organizație de știri din Statele Unite.  După ce a stabilit că aceste instituții media au independență editorială, față de guvernul american. A declarat Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate cibernetică a Facebook. Gigantul media și-a recunoscut  eșecul de a opri propaganda rusă prin intermediul platformelor sale. După ce Rusia a intervenit în alegerile prezidențiale din 2016 din SUA, compania și-a intensificat eforturile. Și chiar a impus cerințe de transparență mai mare pentru pagini și anunțurile de pe platformele sale.

Noua măsură vine cu doar câteva luni înaintea alegerilor prezidențiale din noiembrie ale SUA.

În cadrul acestei mișcări, Facebook nu va folosi eticheta pentru paginile mass-media afiliate unor persoane sau partide politice individuale, despre care Gleicher a spus că ar putea împinge „granițele care sunt foarte, foarte alunecoase”.

„Ceea ce vrem să facem aici este să începem cu cel mai critic caz”, a spus el.

Purtătorul de cuvânt al ministerului chinez de externe, Geng Shuang, a declarat în cadrul unui briefing zilnic, la Beijing, că rețelele de social media nu ar trebui să creeze selectiv obstacole pentru agențiile media.

,,Sperăm că platforma socială relevantă poate lăsa deoparte părtinirea ideologică și va avea o atitudine deschisă și acceptantă față de rolul mediatic al fiecărei țări”, a spus el.

Facebook nu este prima companie care a luat astfel de măsuri.

YouTube, deținut de Google Alphabet Inc (GOOGL.O), a început încă din 2018 să identifice canale video care publică preponderent știri și sunt finanțate de guverne. Însă criticii susțin că YouTube nu a reușit să eticheteze anumite canale de știri finanțate de stat. Ceea ce le-a permis să obțină venituri publicitare din videoclipuri pline de dezinformare și propagandă.

Sursa: Reuters.com