Balenciaga a dat-o în bară, de data asta și deja a pierdut mulți „adepți”.

Zilele trecute, întreaga atenție a fost asupra celor de la Balenciaga. Cunoscut pentru nonconformism, dar și pentru piesele extravagante, brand-ul a reușit să atragă un întreg val de antipatie. Motivul?! Cea mai recentă campanie publicitară care are în centru minorii și accesoriile BDSM.

Celor de la Balenciaga nu le-a plăcut niciodată să se înscrie într-un anumit tipar. Brand-ul a mers mereu pe detalii extravangante și, de aici, mulți au crezut că este vorba doar despre un experiment social. Oricât de „greu de purtat” păreau haine sau accesoriile lor, mereu stocurile au fost sold out în timp record. Ba mai mult, zeci de vedete s-au asociat cu brand-ul, fără să stea prea mult pe gânduri.

Kim Kardashian și Kanye West sunt doar doi dintre cei care au promovat până în pânzele albe nu doar brand-ul Balenciaga, ci și principiile acestora. Acum, totul a stat ca pe un butoi cu pulbere de când au apărut imaginile celei mai noi campanii. Copiii, minori toți, au fost fotografiați în ipostaze care au scandalizat întreg internetul.

1. Ce spun starurile de peste Ocean și fotograful despre imaginile Balenciaga

Faptul că cei mici au fost pozați accesorizați cu elemente BDSM, a intrigat întreaga lume. Cei care au văzut conceptul susțin că Balenciaga încurajează traficul de minori, dar și abuzurile asupra lor. Kim Kardashian a fost și ea una dintre cele mai așteptate vedete „la vorbitor”. Miliardara a declarat că nu este deloc de acord cu mișcarea brand-ului, mai ales că și ea are patru copii. Ba mai mult, a susținut că se va gândi foarte bine dacă va mai continua sau nu colaborarea cu ei.

Detaliile din spatele scandalului Balenciaga. Brand-ul a reușit să împartă lumea-n două cu o campanie publicitară
Evening Standard

Julia Fox, fosta iubită a lui Kanye West și-a exprimat și ea părea despre acest scandal. Actrița din „Uncut Jems” susține că problema nu este la Balenciaga, ci la bărbați, în general.

„Nu am niciun fel de relație cu acest brand. Nu am fost la niciunul dintre show-urile lor, nici măcar nu m-au invitat. Totuși, cred că este oribil ce au făcut. Când am citit și am văzut videoclipurile, efectiv, am simțit un nod în stomac.”

Pe TikTok, apele sunt și mai agitate. Mii de fani ai brand-ului au început să le declare război celor de la Balenciaga. Cum?! Dând foc, aruncându-și la gunoi sau tăindu-și articolele semnate de brand. Desigur, la polul opus se află și cei care nu au făcut asta, deși au astfel de articole în garderobă, iar motivul este unul cât se poate de simplu. Banii au fost deja dați, iar brand-ul oricum a încasat suma uriașă pe respectivul produs.

Totuși, în esență, scandalul este mult mai amplu decât pare. Așa cum era de așteptat, persoanele conexe s-au detașat deja de acest subiect. Primul care a făcut un pas în spate a fost chiar fotograful care a realizat pozele, Gabriele Galimberti.

„Nu sunt în poziția în care să comentez alegerile celor de la Balenciaga. Nu am implicat în alegerea modelelor, nici a accesoriilor și nici a combinației dintre cele două. Ca și fotograf, mi se solicită doar să pun totul în scenă și să-mi pun amprenta asupra pozelor.”

Detaliile din spatele scandalului Balenciaga. Brand-ul a reușit să împartă lumea-n două cu o campanie publicitară
Twitter

2. Cine este Lotta Volkova, „creierul” din spatele brand-ului

Recent, cei din online au început să emită teorii conspiraționiste de extremă dreaptă care o au în centru pe Lotta Volkova. Acesta este un stilist care a lucrat cu cei de la Vetements și a oferit consultanță celor de la Balenciaga și Jean Paul Gaultier. Munca sa este descrisă ca fiind „șocantă și excentrică”, iar aparițiile sale pe podium „jumătate băiat, jumătate Lolita”.

Deși reprezentanții ei susțin că nu mai lucrează cu Balenciaga din 2017, imaginile care au scandalizat lumea vorbesc de la sine. Lotta are la activ multe poze în care a purtat haine accesorizate cu figurine de copii. Fie că a fost vorba de genți sau de corsete, toate sunt trecute în portofoliul ei. Asta i-a făcut pe mulți să creadă că Balenciaga a realizat ședința foto în mod conștient, iar scuzele nu sunt deloc valide.

Detaliile din spatele scandalului Balenciaga. Brand-ul a reușit să împartă lumea-n două cu o campanie publicitară
Twitter

Chiar dacă majoritatea a întors spatele către brand, iar magazinele din întreaga lume nu mai sunt călcate de clienți, reprezentanții Balenciaga au transmis un mesaj prin care, în concepția lor, au clarificat situația. Acum, odată cu acest scandal, brand-ul a pierdut și încrederea celor de la Business of Fashion, care au afirmat că „siguranța copiilor este mereu pe primul loc.”

 

Share.

27 de ani, absolventă a Facultății de Sociologie și a Facultății de Drept din cadrul Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu. Lucrează în presă de aproape 3 ani și este responsabilă de materialele publicate pe zutv.ro. Este pasionată de social media și nu îi este străin niciun tool de promovare online.