Reclamă

Ministrul Educaţiei, Daniel David, subliniază că înainte de a discuta despre numărul de ore alocate diferitelor discipline, este esențial să se regândească modul în care cele mai importante materii sunt predate, pentru a face informația accesibilă elevilor și a reduce analfabetismul funcțional.

Oficialul explică rolul disciplinelor precum Istoria și Religia în cadrul planurilor-cadru propuse pentru liceu. În cadrul unui raport săptămânal, ministrul a fost întrebat despre poziționarea Religiei în noile proiecte. „Nimic nu este ignorat, încercăm să ținem un echilibru între științe, religie și competențe legate de viață și cultura națională,” a declarat Daniel David.

Referitor la Religie, ministrul a menționat că au fost propuse elemente moral-etice și discuții despre extremismul religios. „Cred că religia își merită locul acolo, dar sigur, oamenii pot să aibă păreri diferite”, a afirmat el.

Ministrul a discutat și despre predarea istoriei, subliniind intenția de a o include în curriculumul pentru clasele a IX-a și a X-a, pentru toate profilurile și specializările. El a clarificat că este fals că în clasele a XI-a și a XII-a nu se vor studia elementele de istorie națională. „Astăzi am avut o discuție cu colegii din zona istoriei. Ideea mea a fost că lucrurile nu mai pot continua în aceeași manieră din cauza analfabetismului funcțional”, a explicat Daniel David.

Ministrul consideră că regândirea disciplinelor clasice trebuie să fie focusul inițial, iar orele se vor adapta natural în acest context. „Trebuie să fiu convins că avem modele noi de predare a disciplinelor importante”, a concluzionat el.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro