Luni, 7 noiembrie 2022, au început să curgă promoțiile în marile magazine, cu ocazia perioadei Black Friday. Oamenii așteaptă tot anul această perioadă pentru a-și achiziționa cele necesare. Pe de altă parte, ținând cont de perioada dură din punct de vedere financiar în care ne aflăm, anul acesta, Black Friday vine cu noutăți.
Comercianții susțin că oamenii cumpără mai puțin din impuls și mai mult de nevoie. De aceea, pe lângă afișarea prețurilor tăiate chiar și cu 80%, oamenii au la dispoziție mai multe variante pentru a plăti cele pe care le cumpără. De exemplu, există o variantă prin care poți primi acum produsul, iar banii îi poți plăti în decurs de o lună.
An dificil de Black Friday
Anul acesta este unul dificil din punct de vedere financiar, mult mai dur decât anul trecut. În perioada de anul trecut, oamenii își dădeau chiar și economiile pentru a-și cumpăra cele necesare, sau nu numai. Anul acesta, în schimb, oamenii se gândesc de două ori înainte de a-și cumpăra ceva.
„Black Friday este acea perioadă din an în care în care produsele în general scumpe sau foarte scumpe devin mai accesibile pentru mulți. Oamenii au înțeles că vine o perioadă mai complicată. O parte dintre aceștia se duc către produse cu un preț mai scăzut, coboară cu un nivel mai jos, există însă și o creștere substanțială în zona premium”, a declarat Robert Brezea, pentru Știrileprotv.ro.
Reducerile ar trebui să fie atractive
Arthur Rădulescu, fondatorul unei platforme e-commerce, spune că oamenii sunt mult mai atenți la bani. Din această cauză, produsele de primă necesitate vor fi mult mai accesate, față de cele mai puțin esențiale. De aceea, magazinele ar trebui să țină cont de prețurile pe care le afișează. Reducerile ar trebui să fie mai mari.
Față de o zi obișnuită, comercianții se așteaptă ca prețurile să se dubleze de Black Friday. În anul 2021, de exemplu, plata medie pentru achiziția în rate a trecut de 1.000 de lei.
Plata în rate de Black Friday
„O noutate anul acesta este o facilitate nouă prin care cumperi acum și plătești fără dobândă, cu un card normal, nu de credit, în patru rate, trei rate și poate chiar după 30 de zile”, a declarat și Mihai Pătrașcu, pentru sursa mai sus citată.
Dacă românii vor da mai mulți bani, comercianții ar putea ajunge anul acesta la vânzări de aproximativ 400 de milioane de euro de Black Friday.