Ministrul Lucian Bode a avut o întâlnire de lucru vineri, 14 februarie, cu Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, Călin Bibarţ primarul municipiului Arad şi Ilie Bolojan primarul municipiului Oradea, primari care sunt membri ai Alianţei Vestului precum şi cu reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului, Judeţul Cluj.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate stadiile în care se află proiectele de infrastructură prioritare pentru dezvoltarea Vestului României, precum şi soluţiile ce pot fi implementate pentru accelerarea realizării acestora.

În acest sens cei prezenţi au discutat despre proiecte de infrastructură, precum: Autostrada Braşov – Cluj – Borş tronsoanele Nădăşelu- Suplacu de Barcău şi Suplacu de Barcău – Borş, Varianta de ocolire Zalău, Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea- Episcopia Bihor, Tunelul rutier la profil de autostrada în zona Meses, Drumul Transregio Feleac TR35, Legătura Centura Oradea (giraţie Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia), Drumul de legătură Autostrada A1 Arad – Timişoara – DN69, Autostrada Timişoara – Moraviţa, Drumul Expres Arad – Oradea.

În cazul proiectului „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea- Episcopia Bihor” ministrul Lucian Bode a semnat acordul pentru implementarea acestui important proiect de infrastructură.

„Am reuşit în sfârşit să finalizăm studiul de fezabilitate. A fost aprobat. Este un proiect major, în valoare de 7,3 miliarde de lei, extrem de important pentru această regiune. Semnăm azi şi ne asigurăm că termenele vor fi respectate”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Lucrările din proiect vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km cale ferată, precum şi modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor staţiilor, haltelor şi spaţiilor adiacente, incluzând parcările, rampele şi peroanele cu copertine. Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu handicap locomotor şi vizual, fiind prevăzute, de asemenea, rampe şi marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire şi către punctele principale de interes. Partea de execuţie este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a proiectului. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanţa Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

Proiectul, în valoare de 7,3 miliarde lei, este finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României, şi reprezintă cea mai amplă investiţie în infrastructura feroviară din Vestul României.

Programul zilei a cuprins şi vizitarea uzinei Remarul 16 Februarie.

„Pentru că nimic nu este întâmplător în această lume şi pentru ca toate sunt cu voia lui Dumnezeu, astăzi, sărbătorim 150 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea, sărbătoare care coincide cu cei 150 de ani de activitate a Societăţii Remarul 16 Februarie.

Sunt aici alături de dumneavoastră, de cei care au înţeles că, pentru dezvoltarea întregii regiuni este foarte importantă colaborarea. Ca prim pas aţi realizat această Alianţă a Vestului. Practic, prin această construcţie instituţională, aţi demonstrat că proiectele importante precum cele din zona infrastructurii pot fi realizate prin cooperarea tuturor unităţilor administrative, care sunt interesate în realizarea lor, în colaborare cu cei ai CNAIR sau CFR Infrastructură.

Aşa cum am mai spus, pentru dezvoltarea rapidă a zonelor şi pentru atragerea de noi investiţii, trebuie să acordăm importanţa pe care o merită comunităţile locale şi să transferăm o parte din atribuţiile administraţiei publice centrale către primăriile care pot susţine realizarea proiectelor de infrastructură.

Ştiu că aveţi mulţi oameni pregătiţi în gestionarea proiectelor de infrastructură care sunt buni profesionişti şi pot accesa fondurile europene. Dacă aveţi o infrastructură dezvoltată se vor deschide noi oportunităţi de investiţii, iar cei care deja au investit în această zonă vor putea să se extindă şi astfel nivelul de trai va creşte în mod vizibil. Pentru zona dumneavoastră avem multe proiecte, care din păcate în ultimii ani au fost blocate din diverse motive. Am discutat cu toţi cei implicaţi şi pot să spun că acum avem soluţiile, inclusiv cele de finanţare pentru ca aceste proiecte să se realizeze”, a mai spus ministrul Lucian Bode.