Reclamă
Reclamă

YouTuberul Fidias Panayiotou a câștigat un mandat în Parlamentul European în urma alegerilor de duminică din Cipru, candidând ca independent. Tânărul de 24 de ani, cunoscut pentru proiectele sale provocatoare de pe internet, a obținut 19,4% din voturile ciprioților, scrie BBC.

„A fost un șoc ceea ce s-a întâmplat, un miracol”, a declarat Panayiotou pentru postul de stat CyBC. „Partidele ar trebui să ia asta ca pe un avertisment că trebuie să se modernizeze și să asculte oamenii”.

Fidias, care are peste 2,6 milioane de abonați, nu are experiență politică, dar a reușit să mobilizeze un număr semnificativ de tineri să voteze. Conform site-ului de știri Philenews, a câștigat 40% din voturi din grupul de vârstă 18-24 de ani și 28% din voturi din grupul de 25-34 de ani.

Reclamă

Anul trecut, Fidias a fost forțat să-și ceară scuze după ce a provocat indignare în Japonia pentru un videoclip YouTube în care arăta că a mers cu trenul fără bilet și nu și-a achitat factura la un hotel de cinci stele. Clipul documenta călătoria sa prin Japonia fără să plătească nimic. Cu toate acestea, victoria sa de duminică a fost marcată cu o adunare în Piața Eleftheria din capitala Nicosia, unde a declarat: ‘Scriem istorie. Nu doar în Cipru, ci și la nivel internațional’.

În ianuarie, Fidias a anunțat că va candida într-o intervenție la postul de televiziune Alpha Cyprus, îmbrăcat sportiv, cu pantaloni scurți și trei cravate, și a recunoscut că nu a votat niciodată și că știe puțin despre politică și UE. La depunerea candidaturii în aprilie, a afirmat că scopul său nu este neapărat să fie ales, ci să motiveze tinerii să se implice în politică.

La alegerile de duminică, Ciprul a ales șase europarlamentari, dintre care Fidias s-a clasat pe locul al treilea, după partidul conservator DISY (25%) și partidul comunist AKEL (22%). Restul europarlamentarilor aleși provin din partidul ultranaționalist ELAM (11%) și din partidul centrist Diko (10%).

Prezența la vot în Cipru a fost de puțin sub 59%, comparativ cu 45% în alegerile din 2019, analiștii atribuind creșterea parțial „factorului Fidias”.

Reclamă
Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro