WizzAir, compania care crează multe probleme românilor, prin anulări și amânări de zboruri, nu poate fi amendată de Protecția Consumatorului. Horia Constantinescu, președintele instituției, a explicat de ce nu este posibil acest lucru.
WizzAir nu poate fi amendat de Protecția Consumatorului
Motivul este unul greu de crezut: legea din România nu permite. Deoarece WizzAir este o companie din Ungaria, Protecția Consumatorului nu poate să aplice sancțiuni.
De-a lungul timpului, din cauza numărului mare de situații în care pasagerii români au fost păgubiși de această companie, s-au găsit soluții. Este vorba de doua proiecte legislative, care ar modifica legea în așa fel încât ANPC să poată să amendeze compania aeriană. Doar că acestea sunt blocate în Parlament de mai mult timp.
Horia Constantinescu, președintele instituției, a explicat că Proiectul de lege PLx 776/2022 privind protecția drepturilor consumatorilor a fost adoptat de Senat și a fost la înregistrat la Camera Deputaților. Următorul pas pentru aprobare ar fi un raport al Comisiei de Industrii și Servicii. Care, nici până acum, nu a sosit.
Motivul pentru care proiectul de lege nu a trecut încă de Parlament
Iar parlamentarii sunt în vacanță până în luna septembrie, astfel că inițiativa legislativă este blocată cel puțin până atunci.
Proiectul ar fi blocat de USR, care duce acuzații actualei coaliții de Guvernare. Cristina Prună, vicepreședintele Comisiei de Industrii și deputat USR, susține că modificarea legislativă ar permite ANPC „să închidă în mod repetat orice afacere pentru 24 de ore după bunul plac și să aibă acces la date financiare sau comerciale peste orice instituție a statului român”. Ceea ce ar fi, de fapt, o unealtă pentru PNL-PSD și nu ar aduce beneficii consumatorilor din România.
De asemenea, mai există și o altă explicație: proiectul de lege nu a fost prioritizat deoarece Parlamentul trebuie să se ocupe mai întâi de alte inițiative legislative. Și anume de cele necesare pentru jaloanele din PNRR pe care țara noastră și le-a asumat.