Pentru a putea face față răcelilor din această perioadă, trebuie să ajutăm organismul să fie puternic. Pentru a ne ajuta sistemul imunitar să fie puternic, putem consuma anumite fructe și legume care sunt bogate în vitamine.

1. Vitamina C, esențială pentru un sistem imunitar puternic

Vitamina C este esențială pentru un sistem imunitar puternic. Consumul de vitamina C crește producția de celule albe din sânge, iar asta ajută la combaterea infecțiilor. Deja știm că aproape toate citricele au un conținut ridicat de vitamina C. Astfel, consumul de grapefruit, portocale, clementine, mandarine sau lămâi ajută din plin.

O legumă care conține foarte multă vitamina C este ardeiul roșu. Acesta conține mai multă vitamina C decât o portocală. De asemenea, este o sursă bună și de beta-caroten. Organismul nostru transformă beta-carotenul în vitamina A, iar asta contribuie la sănătatea ochilor și a pielii.

2. Broccoli este un super-aliment

Și broccoli este un superaliment bogat în vitamine și minerale. Această legumă conține vitamina A, C și E, dar și fibre și antioxidanți. Este important să nu îl fierbeți prea mult. Această legumă își păstrează nutrienții când este pregătit la aburi puțin ori când este consumat proaspăt.

Usturoiul, o altă legumă extrem de bună pentru sistemul imunitar, este folosit în aproape toate bucătăriile fiindcă este foarte benefic pentru sănătate, în lupta împotriva infecțiilor. El conține o concentrație mare de compuși care conțin sulf, cum ar fi alicina, ce ajută la întărirea sistemului imunitar.

3. Ghimbirul contribuie la reducerea durerii în gât

Și ghimbirul poate ajuta la scăderea inflamației, iar asta contribuie la reducerea durerii în gât și a bolilor inflamatorii.

Iaurtul simplu, natural, neîndulcit, conține culturi lactice vii și active, care pot stimula sistemul imunitar pentru a ajuta la combaterea bolilor. De asemenea, iaurtul este o sursă excelentă de vitamina D. Aceasta ajută la reglarea sistemului imunitar și stimulează apărarea naturală a organismului împotriva bolilor.

Fructele de kiwi, la rândul lor, sunt bogate în nutrienți esențiali precum folat, potasiu, vitamina K și vitamina C, ne spune nutriționistul.