Consiliul de Supervizare al Volkswagen AG analizează posibilitatea de a nu închide marile fabrici din Germania, conform unui raport al revistei Manager Magazin. Raportul sugerează că nu s-a ajuns încă la un acord final.
În cadrul Board-ului, au fost discutate propunerile de oprire a producției la fabrica din Dresda, cu 300 de angajați, și vânzarea uzinei din Osnabrueck, care numără aproximativ 2.300 de angajați. Revizuirea unității din Osnabrueck este motivată de capacitatea de utilizare de doar 30%, dar până acum nu s-a găsit un cumpărător.
Dispute există între oficialii Volkswagen și familiile Piech și Porsche, mari acționari ai companiei, care adoptă o abordare mai dură. Conform Manager Magazin, se dorește găsirea unei soluții până în decembrie.
Purtătorii de cuvânt ai Volkswagen și ai familiilor Porsche și Piech nu au comentat subiectul.
În altă ordine de idei, presa belgiană informează că Audi, parte a grupului Volkswagen AG, va înceta producția vehiculelor electrice la fabrica din Bruxelles, începând cu 28 februarie. Potrivit acestor surse, recent, producătorul chinez Nio a manifestat interes pentru această unitate.
Fabrica de lângă Bruxelles, cu 3.000 de angajați, produce SUV-ul Q8 e-tron din 2022. Decizia închiderii vine în contextul scăderii vânzărilor acestui model și a costurilor logistice ridicate cauzate de lipsa furnizorilor din zonă. De asemenea, dificultățile de extindere a fabricii au fost semnalate de conducerea Audi.
Volkswagen, de asemenea, trece prin momente dificile și a exclus posibilitatea de a produce un nou model la Bruxelles. În general, producătorii auto se confruntă cu provocări majore în sectorul vehiculelor electrice, exacerbate de eliminarea subvențiilor în piețe cheie precum Germania și concurența acerbă din China.