Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din Europa, intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania și să reducă semnificativ numărul de angajați. Aceste măsuri sunt parte a unui plan de restructurare mai profund decât se anticipa inițial, a declarat un reprezentant al angajaților VW.
Daniela Cavallo, șefa comitetului de întreprindere al Volkswagen, a subliniat că „conducerea este absolut serioasă în legătură cu toate acestea. Nu este vorba de sabotaj în runda de negocieri colective”. Declarația a avut loc în fața mai multor sute de angajați la Wolfsburg, unde se află sediul central al Volkswagen.
Comitetul de întreprindere al Volkswagen, care include reprezentanți ai angajaților ce negociază cu managementul în numele muncitorilor, a indicat că planurile se referă la reducerea permanentă a uzinelor rămase în Germania, cea mai puternică economie europeană. Totuși, nu au fost specificate care fabrici vor fi închise sau câți din cei aproximativ 300.000 de angajați ai grupului Volkswagen din Germania ar putea fi afectați de aceste măsuri.
Conflictul dintre angajați și conducerea companiei a luat o turnură mai serioasă, în contextul presiunilor asupra Volkswagen de a tăia costuri și de a se menține competitivă. Printre factorii care afectează producătorul auto se numără cererea mai slabă din China și Europa.
Cavallo a menționat că, deși există un consens cu privire la provocările cu care se confruntă Volkswagen, inclusiv o tranziție către vehicule electrice mai lentă decât se preconiza și competiția intensă din partea producătorilor chinezi, există o divergență considerabilă în ceea ce privește soluțiile propuse.
Volkswagen, având aproximativ 300.000 de angajați în Germania, se confruntă cu nevoia de a adapta strategia de producție la noile realități din piața auto. Această adaptare este esențială în menținerea competitivității în Europa și pe piața globală.