Reclamă

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Germania, plănuiește să concedieze până la 30.000 de angajați pe termen mediu, potrivit informațiilor publicate de Manager Magazine și preluate de Bild. Aceasta reprezintă un sfert din forța de muncă totală a companiei în Germania, care se ridică la 130.000 de muncitori.

Decizia ar putea afecta, de asemenea, două fabrici care se confruntă cu riscul de a fi închise, conform estimărilor directorului financiar al companiei, Arno Antlitz. În același timp, Volkswagen va reduce semnificativ investițiile pe termen mediu cu aproximativ 20 de miliarde de euro, afectând și departamentele de cercetare și dezvoltare. Astfel, din cei aproximativ 13.000 de specialiști din Germania, până la 6.000 vor trebui să plece.

Economistul Jens Südekum a comentat situația, afirmând că „VW vinde prea puține mașini, ceea ce pune presiune pe locurile de muncă. Este recunoașterea faptului că marca a trecut cu vederea evoluțiile tehnologice din trecut și le-a implementat prost.” Totodată, Südekum nu înțelege de ce compania decide să reducă investițiile, menționând că „Dimpotrivă, VW trebuie să investească masiv și, în sfârșit, să aducă pe piață o mașină electrică bună și accesibilă. Noua generație Beetle, ca să spunem așa. Apoi mai mulți oameni vor fi angajați din nou. Dacă ia măsuri de austeritate acum, va avea mari dificultăți să rămână pe piață pe termen lung.”

Volkswagen, cu un total de 700.000 de angajați la nivel global, nu este singura companie auto care se confruntă cu dificultăți. Recent, BMW a fost nevoită să recheme în service 1,5 milioane de mașini din cauza unor probleme legate de sistemul integrat de frânare (IBS).

Concedierile și reducerile de investiții vin într-un moment critic pentru industria auto, care se confruntă cu tranziția la vehiculele electrice și cu perturbările cauzate de pandemia de COVID-19.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro