Potrivit informațiilor furnizate de ACEA, în anul 2023 în circulație sunt 10,4 milioane de autovehicule Euro 1 și 22,2 milioane de autovehicule Euro 2.

Aceste autoturisme au un grad foarte mare de poluare, motiv pentru care fac mult rău mediului înconjurător. De asemenea, sunt peste 70 de milioane de mașini Euro 3 și Euro 4, care, de asemenea, au un grad ridicat de poluare.  

În acest context, ACEA a cerut Uniunii Europene să înlocuiască aceste mașini extrem de poluante cu unele noi sau, în caz contrar, să găsească soluții pentru a-i determina pe conducătorii auto să cumpere mașini care poluează mult mai puțin.  

Aceste mașini ar putea fi scoase din circulație

Potrivit asociației, introducerea Euro 7 va reduce emisiile de NOx cu 4 % pentru autoturisme, 2 % pentru el LCV-uri și 0 % pentru autobuze. Din punctul de vedere al reprezentanților ACEA, măsura aceasta va aduce costuri mult prea mari, iar rezultatele nu vor fi deloc importante.  

Pe de altă parte, dacă autoturismele cu norme de poluare mai mici de euro 6 ar fi eliminate, reducerea de noxe ar putea fi de până la 40 %. În acest context, părerea ACEA este că UE ar trebui să țintească flotele de mașini de la non-euro la Euro 5. Autoritățile ar trebui să le înlocuiască pe acestea cu mașini Euro 6 și electrice, potrivit Profit.ro.

Și autoritățile din fiecare țară s-au gândit la tot felul de măsuri pentru a-i determina pe șoferi să renunțe la mașinile vechi. În unele țări, conducătorii auto primesc bani în plus dacă renunță la mașinile vechi. De asemenea, la noi în țară, există programul RABLA. Șoferii dau mașinile vechi și primesc vouchere cu care își pot achiziționa electrocasnice sau mașini noi. 

Vești proaste pentru români! Aceste mașini ar putea fi interzise pe șosele

Sute de mii de autoturisme vechi din Europa, aduse în România

La noi în țară, din păcate, se aduc foarte multe mașini vechi din Europa. Numai în anul 2022 au fost aduse din afara României 400.000 de mașini cu vechimea medie de 12 ani. De asemenea, ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunțat că alte 100.000 de rable au fost scoase din circulație. 

„Anul trecut au fost scoase din circulaţie un număr de 100.000 de maşini uzate mai vechi de opt ani prin Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Practic, faţă de 2020 am dublat numărul de rable scoase din circulaţie”, a declarat Tanczos Barna.