Sari la conținut
Ultimele știri
Actualitate

Vești bune pentru angajații din România! Au parte de noi beneficii în 2023: Care este alternativa la tichetele de masă

Noi beneficii pentru angajații din România! Ce trebuie să știe aceștia.

  • Publicat:
  • 2 minute de citit
Nicolae Ciucă a promis! Vești bune pentru români: Valoarea bonurilor de masă va crește începând din vară
Colaj Substantial

În 2023, au fost introduse noi beneficii pentru angajații din România, mai puțin cunoscute. Asigurarea hranei la locul de muncă pentru salariați, fără taxe salariale, este o alternativă la tichetele de masă, conform Codului fiscal.

Începând din ianuarie 2023, conform Codului fiscal, contravaloarea hranei oferite de angajator pentru angajații care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor este scutită atât de impozitul pe venit, cât și de contribuțiile sociale pentru pensii, sănătate și muncă. Această inițiativă reprezintă o măsură menită să sprijine și să ofere un beneficiu substanțial angajaților.

O altă schimbare în beneficiul angajaților este creșterea valorii maxime a unui tichet de masă de la 1 august 2023, de la 35 de lei, la 40 de lei începând cu 1 ianuarie 2024. Această majorare va avea un impact semnificativ asupra valorii zilnice netaxabile ce poate fi acordată unui salariat pentru hrana asigurată la locul de muncă.

Beneficii pentru angajații din România

Trebuie reținut că acordarea acestui beneficiu trebuie să fie trecută în regulamentul intern sau în contractul de muncă al angajatului și că acesta nu se poate cumula cu tichetele de masă. Astfel, angajatorii pot alege să ofere fie tichete de masă, fie asigurarea mâncării la locul de muncă, dar nu ambele în același timp.

Vești bune pentru angajații din România! Au parte de noi beneficii în 2023: Care este alternativa la tichetele de masă

Beneficiul nu se aplică în cazul zilelor în care salariații desfășoară activitate în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, zilele în care aceștia se află în concediu de odihnă sau concediu medical și nici în cazul zilelor de delegare.

Este important să menționăm că se încadrează în acest beneficiu numai hrana care este preparată în unități proprii ale angajatorului sau care este achiziționată de la unități specializate. Astfel, sunt excluse soluțiile „creative” precum decontarea de către angajator a mâncării cumpărate de salariați pe cont propriu.

Pentru a beneficia de acest avantaj fiscal, angajatorii trebuie să acorde atenție plafonului lunar total maxim, stabilit de Guvern, care este de 33% din salariul de bază al angajatului. Acest plafon se referă la suma totală a beneficiilor acordate de angajator, în cazul în care acestea sunt înscrise pe lista specială.

Te-ar putea interesa și

Citește mai multe în Actualitate