Vești bune pentru acești angajați! Vor primi zile în plus de concediu plătite. Cine va beneficia
Angajatorii vor fi obligați să le acorde anumitor angajați zile în plus de concediu, dacă cei din urmă vor respecta anumite reguli. Mai exact, tații din România își pot prelungi concediul paternal dacă urmează anumite cursuri și solicită acest lucru șefilor.
Conform legii, la acest tip de concediu au dreptul numai persoanele asigurate care plătesc contribuții sociale. Reamintim că începând din anul 2023, tații au dreptul la mai multe zile de concediu paternal. Mai nou, conform legislației în vigoare, aceștia vor primi 10 zile libere plătite, în loc de cinci, așa cum era până în prezent, la nașterea fiecărui copil.
Zile în plus de concediu pentru tații din România
De asemenea, perioada de concediu paternal se poate prelungi cu încă cinci zile. Tot ce trebuie să facă tații este să urmeze anumite cursuri în care li se prezintă noțiuni de bază privind creșterea și îngrijirea copilului. Nu se ține cont dacă părinții sunt căsătoriți sau nu, sau dacă cel mic este adoptat.
Tații pot urma aceste cursuri la cabinetul medicului de familie, dar și la spitale, maternități sau clinici private care organizează o astfel de pregătire. La final, aceștia vor primi un atestat. Pentru a beneficia de acest ajutor, tații trebuie să facă o cerere în scris către angajator în primele două luni de la nașterea celui mic.

„Cursurile de puericultură se pot desfășura în perioada de sarcină a mamei sau după naşterea copilului, în cabinetul medicului de familie al tatălui sau în cadrul unităților sanitare sau altor unități de profil care organizează astfel de cursuri. La finalul acestora, medicul de familie eliberează tatălui un atestat de absolvire”, se arată într-un comunicat de presă.
Cine primește concediu paternal
De asemenea, tot de 15 zile lucrătoare de concediu paternal beneficiază și tații care sunt medici și asistenți medicali. În cazul acestora, nu mai sunt necesare cursurile de puericultură, ci doar obținerea atestatului. Pentru acordarea dreptului, tatăl trebuie să se adreseze angajatorului, în scris, în primele opt săptămâni de la naşterea copilului sau copiilor, în cazul sarcinilor multiple.
Concediul paternal se acordă numai dacă tatăl care îl solicită este salariat, indiferent de modul de organizare și de finanțare a angajatorului.





