Reclamă

Dacă imaginea în care tarabele din piață sunt dotate cu POS pare ireală, ei bine, acest lucru va fi posibil în România. Piețele agroalimentare sunt într-un proces de adaptare a sistemelor de plată actuale. Astfel, pe lângă partea de agricultură, producție și muncă asiduă în esență, vânzătorii din piețe trebuie să se familiarizeze și cu partea de contabilitate. Asta pentru că noi proiecte de digitalizare îi vizează în mod direct.  Autoritățile susțin că prin acest demers vin în sprijinul producătorilor, dar și al cumpărătorilor deopotrivă.

Proiecte de digitalizare printre verdețuri și legume de sezon

Proiectele de digitalizare a piețelor agroalimentare au fost puse pe tapet recent, odată cu sărbătorirea a unui deceniu de existență a Asociației Administratorilor de Piețe din România. (AAPR).

În demersurile pentru viitor, cei din domeniu au recunoscut că se inspiră după modelul Asociației Mondiale a Piețelor.

Astfel, reprezentanții acestui sector susțin că în ultima perioadă au identificat soluții care să vină în sprijinul producătorilor. De exemplu, soluționarea problemelor ce țin de depozitele zonale de legume și fructe.Teodor Birț, președintele Asociației Administrațiilor de Piețe din România, susține că modelul după care piețele funcționau acum 20-30 de ani nu mai poate fi urmat în prezent.

În ultimii 3 ani am luat la pas bazinele legumicole, am vizitat plantații, culturi, solarii, am stat de vorbă cu factori de decizie din zonele respective pentru a identifica soluții ca produsul românesc să ajungă cât mai mult pe tarabă. Nu mai putem să ne uităm la acel șablon apărut acum 20-30 de ani”, a explicat șeful Asociației Administrațiilor de Piețe din România.

În unele piețe din România plata se face deja cu ajutorul cardului

 

În viitorul apropiat, piețele agroalimentare din România vor fi împânzite de POS-uri. Cel puțin așa prevede un proiect de digitalizare al acestui sector. Unele orașe din țara noastră s-au adaptat deja acestui sistem. Astfel, piețarii din Sibiu, Iași, Galați sau București (sectorul 1) au răspuns provocării de a trece la digitalizare.

Reprezentații Asociației Administrațiilor de Piețe din România susțin că aceasta este o modalitate facilă de a face cumpărături. Mai mult, aceștia sunt de părere că mai ales tinerii vor fi atrași spre piețele agroalimentare pentru cumpărături, în detrimentul supermarket-urilo


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro