Un orășel din estul Suediei, Gotene, a suspendat temporar vânzarea de terenuri după ce a fost copleşit de cereri în urma ofertei sale – 10 eurocenţi pe metru pătrat, a anunţat luni primarul local.

„Am lansat această campanie la jumătatea lunii aprilie. A fost o idee puţin cam nebunească, dar şi o glumă, ca să fim sinceri. A fost o operaţiune de marketing”, a declarat Johan Mansson, primarul comunei Gotene, în care trăiesc aproximativ 5.000 de locuitori.

Răspândite în întreaga comună, 30 de terenuri, care nu îşi găsiseră un cumpărător de mai multe decenii şi căzuseră în uitare, au fost puse în vânzare la un preţ modest: o coroană suedeză pe metru pătrat, echivalând cu mai puţin de 10 eurocenţi.

Ideea a fost de a construi mai multe locuinţe într-o zonă cu densitate scăzută şi de a dezvolta regiunea, a precizat primarul local. Suprafaţa parcelelor variază între 7 şi 1.200 de metri pătraţi.

Achiziţionând un teren, cumpărătorul se angajează să construiască acolo o casă în următorii doi ani. Ceea ce implică mai multe costuri suplimentare: autorizaţia de construcţie (30.000 de coroane), taxele de conectare la sistemul de canalizare (170.000 de coroane), la sistemul de electricitate (40.000 de coroane) şi la internet (30.000 de coroane).

La câteva săptămâni după începerea campaniei, Gotene a reuşit să vândă trei parcele. „A fost o mare reuşită pentru o comună mică şi pentru noi”, a declarat Johan Mansson. „Însă nu am fi putut să ne imaginăm vreodată ce ne aştepta”, a adăugat edilul suedez.

Un reportaj realizat de un post de televiziune local la sfârşitul lunii iunie a declanşat efectul unui bulgăre de zăpadă. Mai multe companii mass-media suedeze au preluat subiectul, un videoclip a fost publicat pe TikTok şi milioane de persoane au descoperit astfel comuna Gotene şi terenurile sale extrem de ieftine.

Câteva zile mai târziu, campania a devenit „un hit mondial”, a explicat primarul local, întrucât două companii mass-media anglofone au preluat şi ele subiectul.

De atunci, primăria este copleşită cu e-mailuri şi apeluri telefonice din partea unor cumpărători potenţiali. Numărul solicitărilor a devenit atât de mare, încât Gotene a trebuit să suspende temporar vânzarea, pentru a avea timpul necesar ca să studieze toate propunerile.

„Avem persoane interesate din Europa, Asia – în principal din India şi Pakistan -, precum şi din Statele Unite, Australia şi chiar America de Sud”, a dezvăluit Johan Mansson.

Prin această campanie, „am reuşit să plasăm Gotene pe harta lumii”.