Infractorii cibernetici au intensificat atacurile lor în România, vizând în special companiile mari și utilizând numele DIGI România pentru a fura bani și date de la clienți. DIGI România a alertat utilizatorii să nu ofere date bancare sau personale prin intermediul mesajelor nesolicitate.

Infractorii trimit mesaje alarmiste în numele companiei DIGI, informând utilizatorii că plata facturii lor a fost anulată: ‘Din păcate plata facturii dumneavoastră a fost anulată’. Ulterior, solicită trimiterea din nou a banilor prin accesarea unui buton care, de fapt, transferă datele bancare și personale ale utilizatorilor direct la infractori.

Un indiciu evident că mesajul nu provine de la DIGI este numele site-ului indicat în mesaj. Deseori, acesta conține litere suplimentare sau nu este legat de numele oficial al companiei. Specialiștii avertizează că datele cardului trebuie folosite doar în procesul de plată, nu și pentru transferurile de fonduri, unde sunt suficiente contul IBAN și numele beneficiarului.

Mihai Ion Aurelian, analist de securitate cibernetică, a declarat: ‘De regulă, se transmit prin e-mail, dar există și alte tipuri de canale. De exemplu, situația furnizorilor de servicii, unde există o perioadă fixă de facturare, de emitere a facturilor, de transmitere a acestora și, respectiv, de încasare, unde atacatorii încearcă să determine victima, sub pretextul unei plăți eșuate și rambursării unei sume de bani, să ofere datele bancare, astfel încât să evite o situație de blocare a serviciilor și efectuare a plății.’