Germania, liderul în producția de mașini în Europa, va aduce o schimbare majoră în industria auto. Din 2024, toate mașinile noi vândute în Germania vor trebui să fie dotate cu o „cutie neagră” similară celei folosite în avioane. Această reglementare ar putea inspira și alte țări să adopte această măsură.

Astfel, începând din iulie 2024, toate autoturismele și vehiculele comerciale cu o greutate de până la 3,5 tone din Germania vor fi obligate să aibă un „Event Data Recorder” (EDR), cunoscut și ca „cutie neagră”. Scopul acesteia este să ajute la reconstituirea accidentelor.

Toate mașinile vor fi dotate cu acest dispozitiv

Această cutie neagră va fi integrată în sistemul de airbag al mașinii și va înregistra constant datele vehiculului. Este important de precizat că le va salva doar atunci când se depășește un anumit prag de declanșare.

Dacă senzorii detectează un accident sau un scenariu în care un accident este iminent, înregistrarea se activează. Totuși, aceasta are o durată foarte scurtă: cinci secunde înainte de accident și 300 de milisecunde după acesta.

Există mai mulți factori care pot declanșa înregistrarea, cum ar fi o schimbare bruscă în viteză pe direcția longitudinală sau laterală cu peste 8 km/h în 150 de milisecunde, declanșarea airbag-urilor sau a centurilor de siguranță, sau activarea unei capote active în cazul unui impact cu un pieton.

Va fi obligatoriu! Se întâmplă din 2024: Toate mașinile vor fi dotate cu un nou dispozitiv

„Cutia neagră” nu va înregistra date personale

Cutia neagră este parte a sistemului de control al airbag-ului și conține informații de la senzorii de accelerație.

Este important de menționat că aceasta nu înregistrează date personale, deoarece acest lucru ar fi în contradicție cu legea privind protecția datelor. În schimb, înregistrează informații precum viteza, poziția pedalei de accelerație, turația motorului, activitatea sistemelor ABS și controlul stabilității, precum și unghiul de viraj înainte de producerea accidentului.

În cazul unui accident, se înregistrează, printre altele, modificările de viteză în direcția longitudinală și laterală, starea centurilor de siguranță ale șoferului și pasagerului din față, și ora la care au fost declanșate airbag-urile.