Reclamă

Ungaria a declarat că va vota împotriva impunerii de către Uniunea Europeană a taxelor vamale asupra autovehiculelor electrice chinezești, potrivit unei declarații făcute de Ministerul de Externe de la Budapesta. Această decizie survine în contextul în care cel mai mare producător chinez de mașini electrice, BYD, a anunțat construcția primei sale fabrici într-o țară UE, în Ungaria.

„Ungaria se opune taxelor vamale, va vota împotriva introducerii taxelor vamale şi sperăm că în următorii ani vom putea realiza o cooperare economică civilizată, liniştită şi respectuoasă reciproc cu China”, a afirmat Peter Szijjarto, ministrul de externe de la Budapesta, conform unui comunicat citat de EFE și preluat de Agerpres.

Szijjarto a susținut că deși Comisia Europeană invocă apărarea intereselor producătorilor europeni, aceștia se opun creșterii taxelor vamale, deoarece multe dintre companiile lor activează pe piața chineză și ar putea fi vulnerabile la posibile măsuri comerciale de retaliere din partea Chinei.

Comisia Europeană motivează introducerea taxelor prin ajutoarele acordate de statul chinez companiilor autohtone, ceea ce ar genera o competitivitate neloială, permițând producătorilor chinezi să vândă la prețuri scăzute. Oficialii de la Bruxelles consideră măsurile drept aliniate cu regulile Organizației Mondiale a Comerțului și își exprimă dorința de a găsi o soluție negociată cu Beijingul.

Politica guvernului ungar, sub conducerea premierului Viktor Orban, s-a orientat din 2014 către „deschiderea către Est”, căutând dezvoltarea de relații strânse cu statele asiatice mari, inclusiv China, și promovând Ungaria ca o punte între Orient și Occident.

Investițiile în sectorul auto electric din Ungaria au crescut, companii cum ar fi CATL și EVE manifestând interes. Contemporary Amperex Technology (CATL) intenționează să investească circa 7,3 miliarde de euro pentru o facilitate de producție care ar putea deveni operațională în 2026.

În orașul Szeged, BYD va construi prima sa unitate de producție dintr-o țară membră a Uniunii Europene. Cu toate acestea, potrivit rapoartelor locale, în primul trimestru al anului, producția de baterii a companiilor din Ungaria a scăzut cu 17%, pe fondul unei scăderi a cererii globale.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro