Reclamă

Un ton roșu a fost vândut pentru aproape 1,3 milioane de euro în cadrul licitației tradiționale de Anul Nou din Tokyo, a anunțat AFP. Restaurantul de sushi Onodera Group, care se bucură de recunoaștere internațională și de stele Michelin, a plătit 207 milioane de yeni (aproximativ 1,28 milioane de euro) pentru un pește de 276 de kilograme, capturat în Oma, provincia Aomori.

„Primul ton ar trebui să aducă noroc”, a declarat Shinji Nagao, directorul general al Onodera Food Service, după încheierea licitației. El a mai adăugat: „Dorința noastră este ca oamenii să îl mănânce și să aibă un an minunat”.

În anul precedent, restaurantul a investit aproape jumătate din această sumă, adică 114 milioane de yeni, pentru a achiziționa un ton într-o licitație similară. Totuși, recordul absolut în domeniu rămâne cel din 2019, când Kiyoshi Kimura, cunoscut sub denumirea de „regele tonului”, a plătit cea mai mare sumă de până acum – 333,6 milioane de yeni (echivalentul a 2,7 milioane de euro la acea vreme) – pentru un pește de 278 de kilograme.

Acest eveniment simbolic este notabil nu doar pentru valorile financiare impresionante, dar și pentru importanța culturală pe care o are în Japonia. De-a lungul timpului, licitația de ton de Anul Nou din Tokyo a devenit un reper, atrăgând atenția celor interesați atât de gastronomie, cât și de curiozități economice și comerciale.

Cumpărarea unui ton la această licitație este considerată un gest de prestigiu și prosperitate, mai ales pentru restaurantele de top care doresc să-și demonstreze angajamentul față de calitate și tradiție. Încheierea unei astfel de tranzacții subliniază tradiționalismul și importanța simbolică, fiind mai mult decât un simplu act de comerț.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro