Un pasager al unei companii aeriene a fost obligat să plătească 6.000 de dolari pentru combustibilul irosit, după ce comportamentul său neadecvat a determinat un avion să se întoarcă la Perth, informează People. Incidentul a avut loc într-un zbor de la Perth la Sydney, forțând aeronava să se întoarcă la punctul de plecare, ceea ce a crescut semnificativ cheltuielile cu combustibilul.
Potrivit Poliției Federale Australiene, pasagerul, un bărbat de 32 de ani din Australia de Vest, a fost acuzat și amendat suplimentar cu suma de 6 055 de dolari de către instanța din Perth. Acesta a recunoscut vinovăția pentru două capete de acuzare, respectiv „comportament turbulent pe o aeronavă” și „nerespectarea instrucțiunilor de siguranță”.
Shona Davis, superintendentul interimar al AFP, a declarat: „Acest incident ar trebui să servească drept avertisment că un comportament infracțional la bord poate avea un cost ridicat pentru infractor”.
Nu este prima dată când pasagerii sunt sancționați pentru comportament necorespunzător în avioane. Într-un incident similar, o femeie a trebuit să achite 40.000 de dolari către compania American Airlines după ce a amenințat echipajul de zbor. În cazul respectiv, căpitanul s-a văzut nevoit să redirecționeze zborul înapoi la Phoenix, perturbând astfel programul mai multor curse aeriene.
Pasagerul din Australia de Vest a ajuns să suporte un total de 11 861 de dolari pentru abaterile comise în timpul zborului, un avertisment clar pentru alți călători privind riscurile financiare asociate unui comportament neadecvat la bordul avioanelor.