Reclamă

Un număr record de companii plănuiesc să reducă sau chiar să oprească cheltuielile de publicitate pe platforma X în anul următor, ca urmare a îngrijorărilor că mărcile lor ar putea fi afectate de conținutul extrem prezent pe platformă, a relatat CNN.

Un sondaj realizat de firma de cercetare Kantar a relevat că 26% dintre specialiștii în marketing intenționează să își reducă bugetul pentru platforma X în 2025. Acest procent reprezintă cea mai semnificativă reducere pentru orice platformă globală majoră de publicitate, conform raportului.

Studiul Kantar, care s-a bazat pe interviuri realizate cu 1.000 de profesioniști în marketing și 18.000 de consumatori din peste două duzini de țări, a subliniat că platforma X nu se situează în primele 10 mărci în ceea ce privește încrederea și inovația în publicitate.

Potrivit raportului, doar 4% dintre comercianți consideră că plasarea de anunțuri pe X oferă „siguranța mărcii”, prin comparație cu 39% pentru anunțurile pe Google. „Advertiserii și-au mutat cheltuielile de marketing de la X de mai mulți ani”, a declarat Gonca Bubani, director global pentru opinia publică în cadrul Kantar. Ea a adăugat că „o răsturnare a situatiei pare puțin probabilă în prezent”.

În contextul în care platforma X s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, consensul general este că este dificil să se mențină încrederea marilor mărci în condițiile actuale, potrivit aceleiași surse.

Cu toate acestea, se pare că reclamele de pe X sunt apreciate mai pozitiv de consumatori, datorită numărului mai scăzut al acestora, potrivit raportului Kantar.

De când Elon Musk a preluat compania pentru 44 de miliarde de dolari în 2022, mai multe branduri mari au decis să se retragă de pe platformă. Motivul principal a fost legat de îngrijorări privind moderarea conținutului și claritatea direcției la care se îndreaptă X. Comentariile anterioare ale lui Musk privind platforma au generat, de asemenea, stări de îngrijorare printre agenții de publicitate. Anul trecut, branduri precum IBM, Disney și Paramount și-au întrerupt campaniile publicitare pe X, motivând îngrijorări legate de antisemitism și discurs incitator la ură.

În final, Musk și-a cerut scuze pentru comentariile sale controversate.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro