Reclamă

Unul dintre alimentele consumate de toată lumea ar putea dispărea în curând de pe rafturile magazinelor. Stocurile sunt deja pe punctul de a se epuiza, iar unii iubitori ai produsului au început deja să își facă rezerve. La dispariția produsului din magazine au contribuit semnificativ schimbările climatice din ultima perioadă.

Muștarul de Dijon este produsul care se găsește tot mai greu pe rafturile magazinelor. Dispariția acestuia se datorează producției din ce în ce mai salbe de semințe de muștar. Principalul producător la nivel mondial de semințe de muștar este Canada. Însă, din cauza valului de căldură ce a lovit țara în ultimul timp, culturile au scăzut considerabil.

Canada furnizează aproximativ 80 la sută din semințele de muștar folosite de producătorii francezi de condiment picant. Astfel, de câteva luni, francezii se confruntă cu o lipsă drastică a muștarului. Seceta din Canada a început să se resimtă la rafturile magazinelor.

Un aliment consumat de toată lumea, în pericol să dispară de pe rafturi! Despre ce este vorba
Social media

Francezii fac stocuri de muștar

Producția semințelor de muștar a scăzut între anii 2017 și 2021. Mai exact, de la 12.000 de tone la 4.000 de tone. Canada furnizează 80 % din semințele de muștar, iar restul provin în principal din Burgundia. Așa că producătorii locali au fost îndemnați în luna iunie să dubleze suprafața plantată cu semințe de muștar, până la 10.000 de hectare.

„Este foarte important să creștem această cotă. Astfel încât să putem face față riscurilor meteorologice care diferă de la o țară la alta”, a declarat Luc Vandermaesen, președintele Asociației Muștarului din Burgundia.

Cum muștarul de Dijon a început să se găsească tot mai greu, mulți dintre francezi au început să își facă stocuri. Astfel, rapid muștarul s-a evaporat de pe rafturile magazinelor.

„Ca reacție la acest fenomen, consumatorii francezi și-au majorat cererea pentru muștar și au început să facă stocuri. Acest comportament de consum a făcut ca tot mai multe magazine să rămână cu rafturile goale în ceea ce privește această categorie de produse”, a explicat Sebastien Eteve, analist NielsenIQ.


Reclamă

Share.

Absolventă a Facultății de Comunicare și Relații Publice, SNSPA. A urmat mai multe cursuri de Multimedia – Radio și Televiziune, activează în presa online de trei ani. În prezent este redactor al publicației Substanțial.ro. Este bine ancorată în tot ceea ce ține de showbiz și la curent cu ultimele noutăți.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro