Din cauza faptului că ziua devine mai mică, că lumina soarelui nu mai este la fel de puternică, oamenii s-ar putea confrunta cu astenia de toamnă. Ce sfaturi au psihologii. 

Toamna ziua devine mai scurtă, iar lumina soarelui este mult mai slabă. De asemenea, temperaturile oscilează, motiv pentru care oamenii se pot confrunta cu așa-zisa astenie de toamnă. Psihologii au câteva sfaturi importante pentru cei care se vor confrunta cu această problemă. 

În primul rând, susțin specialiștii, este important să ne expunem zilnic timp de zece minute la soare. Psihologii spun că este foarte important să facem acest lucru la primele ore ale dimineții. Așa vom trece mult mai ușor peste schimbări. 

Exercițiile fizice, importante

De asemenea, este indicat să facem exerciții fizice, conform Antena3.ro. Printre exercițiile de care ne putem bucura sunt: înotul, joggingul, sala, sau chiar mersul pe jos. 

Este de asemenea foarte important să dormim suficient. Doar așa vom evita oboseala acumulată. Regimul alimentar joacă un rol foarte important în evitarea asteniei de toamnă. De aceea, trebuie să avem mare grijă la ce mâncăm. Este de preferat să consumăm multe fructe și legume. 

Puțini sunt oamenii care cunosc simptomele asteniei de toamnă. Este important să le știm, pentru că doar așa putem ști cu ce ne confruntăm și putem lua măsuri. Așadar, simptomele asteniei de toamnă sunt: 

Care sunt simptomele asteniei de toamnă

– lipsa de interes
– indiferenţă faţă de anumite activităţi
– tristeţe şi apatie
– insomnii sau nevoia de a dormi mai mult
– probleme de concentrare
– iritare şi proastă dispoziţie
– dereglări alimentare. 

Tu știai? Iată care sunt simptomele asteniei de toamnă. Ce sfaturi au psihologii

Remediile naturale sunt cele care ameliorează simptomele provocate de astenia de toamnă. Dovleacul, de exemplu, indiferent de modul în care este consumat, este un aliment bun pentru sănătatea sistemului nervos. Acesta poate fi consumat crud, copt sau fiert. Leguma aceasta acționează ca un pansament pentru sistemul nervos, datorită efectului ușor sedativ și este recomandat pentru combaterea insomniilor, a stărilor depresive și anxietății. 

De asemenea, dovleacul este o sursă importantă de betacaroten, unul dintre cei mai puternici antioxidanţi naturali. Această legumă conţine şi complexul de vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B9, cu rol pozitiv în menţinerea sănătăţii psihice, protejarea împotriva stresului oxidativ şi reducerea stării de oboseală excesivă. 

Distribuie

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.