Contribuția anumitor  alimente în prevenirea imbatranirii creierului este aprobată inclusiv de Organizația Mondială a Sănătății.

Reclamă

,,Alimentele sunt că nişte compuşi farmaceutici care afectează creierul. Dietă, exerciţiile şi somnul au potenţialul de a afecta sănătatea creierului şi funcţiile mentale, așa că prin alegerea alimetației potrivite ne putem stimula activitatea cerebrală și putem întârzia îmbătrânirea creierului”, a declarat Fernando Gómez-Pinilla, profesor la UCLA.

Printre acestea sunt:
Bananele
Fructe bogate în potasiu acestea pot contribui la calitatea sănătății celulelor.
Fructele de pădure

Acestea conţîn antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroştiinţe susţine că antioxidanţii din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ funcţionând că un agent antiinflamator.

Somonul

Recomandat în aproape orice dietă, aconţine omega-3, proteine, fier şi vitaminele B, susţinand bună funcţionare a memoriei și ajutând la concentrare.

Ouăle

Aliment indispensabil din alimentația noastră, ouăle conţîn o grăsime asemănătoare cu vitamina B, numită colină. Această îmbunătăţeşte atât memoria, cât şi timpul de reacţie al minţii. În plus, studiile au mai demonstrat şi că această grăsime poate diminua efectele oboselii.

Nucile

Bogate în grăsimi, nucile sporesc calitatea vieții creierului. Mai mult, formă acestora trimite exact la formă creierului uman.

Ciocolată

Deși suntem tentați să ne ferim de dulce în general, ciocolată neagră nu face parte din categoria ”de risc”. Cu un conținut mare de cacao naturală și fără zahăr, ciocolată maruie conţine proteine antioxidante care măresc producţia de endorfine şi îmbunătăţesc puterea de concentrare. În acelaşi timp, ciocolată cu lapte este bună pentru mărirea vitezei de reacţie şi îmbunătăţirea memoriei verbale şi vizuale.