La Ocna Sibiului, trenurile au fost redirecționate să circule pe șinele vechi și degradate, în ciuda unui terasament nou instalat. Motivul invocat este faptul că noile șine nu sunt încă disponibile, acestea urmând să fie aduse din Italia și Polonia. Până atunci, trenurile vor continua să folosească vechile șine, care sunt ruginite și instabile, cu șuruburi ce pot fi demontate cu ușurință.
Lucrările de reabilitare a celor 2 kilometri de linie feroviară, care au costat 7,8 milioane de lei fără TVA, au durat luni întregi, timp în care traficul feroviar a fost complet blocat. Însă, odată cu reluarea circulației trenurilor, situația pare să fie neschimbată față de cea dinaintea lucrărilor, având în vedere că muncitorii au refolosit șinele vechi pe terasamentul proaspăt instalat.
În comunitatea locală, vestea a stârnit reacții de neîncredere, mai ales că în două săptămâni tronsonul va fi din nou închis pentru montarea șinelor noi. „ Oamenii își pierd locurile de muncă, dacă se închide iară. Doamne ferește, ăștia sunt din cale afară„, a comentat un localnic. O altă persoană a adăugat: „ Ca la noi nu-i la nimeni, să mă rabde Dumnezeu. Păcat. Păcat de munca depusă „.
Conform declarațiilor reprezentantului firmei de construcții, aceasta este o procedură prevăzută în proiect. Constructorii au explicat că transportul liniilor noi de cale ferată, fiecare cu lungimea de 108 metri, ar fi fost imposibil fără un mijloc de transport corespunzător. Din acest motiv, s-a ales varianta temporară de a restitui vechile linii pentru a asigura transportul șinelor noi, o metodă descrisă ca fiind singura fezabilă în acel moment.
Reabilitarea liniei Ocna Sibiului-Loamneș a fost finanțată din fonduri nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).