Circulația pe podul suspendat de peste Dunăre, supranumit „Golden Gate de România”, a fost redeschisă pe sensul Tulcea-Brăila, după ce a fost închis timp de trei luni pentru reasfaltare completă. O nouă rețetă de asfalt, testată în laboratoare din Italia, a fost utilizată pentru refacerea drumului, promitând o rezistență superioară la traficul intens.
„Această rețetă asfaltică nouă este mai dură decât asfaltul inițial. Pot apărea probleme în sezonul rece, deoarece asfaltul dur nu este la fel de elastic precum cel maleabil”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. În acest timp, sensul de circulație Brăila-Tulcea rămâne în reparații provizorii, urmând să fie reasfaltat în primăvară dacă noua rețetă se dovedește eficientă pe parcursul iernii.
CNAIR a mai anunțat că vor fi refăcute și problemele de planeitate la rampa care s-a tasat dinspre Brăila. „Vom monitoriza progresele pentru a confirma stoparea tasărilor”, a adăugat Alin Șerbănescu.
Reacțiile șoferilor sunt mixte, unii păstrându-și optimismul: „Trebuie testate alte probleme, una e să facă priză cu pământul și alta e să facă priză cu tablierul metalic”, a menționat un șofer. Alt conducător auto a spus: „Sperăm să fie bine cu rețeta nouă!”
Construcția podului, cu o lungime de aproape doi kilometri, a costat peste 500 de milioane de euro, o parte din sumă fiind acoperită din fonduri europene. Deși a fost inaugurat în iulie 2023, obiectivul nu a fost încă recepționat oficial de către beneficiar.