Reclamă

După cum probabil știi, se dorește un mediu mai curat și mai sănătos pentru oameni. În acest sens, producătorii de mașini caută diverse soluții pentru a minimiza emisiile. Una dintre soluții este dotarea mașinilor, în special cele cu motoare diesel, cu filtru de particule.

Astăzi vei învăța ce este filtrul de particule, din ce cauze se înfundă acesta, care sunt simptomele la care trebuie să fii atent și ce poți face pentru a-l salva. Reține că informațiile de mai jos sunt pur informative, iar pentru o curățate profesională a acestui filtru, trebuie să te adresezi neapărat unei firme specializate în domeniu.

Ce este filtrul de particule?

Filtrul de particule, cunoscut și sub denumirea de DPF, acronim de la Diesel Particulate Filter, este destinat, după cum am enunțat și mai sus, în special motoarelor diesel. El este un dispozitiv ce filtrează particulele emise de motor (particule a căror diametru este de până la 0,01 microni).

DPF-ul este situat în zona de evacuare, postardere sau înainte. De asemenea, el poate fi situat după catalizator sau între cele două catalizatoare. Eficiența sa este cuprinsă între 95% și 100%. Acest lucru îi permite să reducă procentul de particule nearse și cenușă ce sunt emise în atmosferă. Ține minte că aceste particule sunt extrem de nocive pentru oameni, așadar, prezența filtrului de particule în componența mașinii este crucială.

De ce se înfundă filtrul de particule?

De cele mai multe ori, DPF se înfundă la mașinile ce merg exclusiv prin oraș, iar motorul nu reușește să atingă o temperatură optimă de funcționare. Faptul că în oraș circuli cu viteze mici și la turații scăzute, poate duce la înfundarea garantată a filtrului.

Experții în domeniu recomandă o curățate DPF chiar și dacă nu ai drumuri lungi de făcut. Ideal ar fi ca măcar la 2-4 săptămâni să mergi în afara orașului pe un drum mai lung.

Care sunt simptomele unui filtru de particule înfundat?

În primul rând, se aprinde martorul de bord. Dacă nu se face o curatare DPF atunci când este cazul, martorul se aprinde sau pâlpâie. În cazul în care nu iei măsuri imediat, se poate ajunge chiar în modul avarie, unde motorul nu mai trage, turația este limitată (aproximativ 3000 de rotații pe minut maxim), deci mașina rămâne fără putere.

În al doilea rând, crește consumul de carburant, iar emisiile sunt mai bogate în funingine. Mașina ta va începe să elimine un fum negru dens atunci când accelerezi.

Cum salvezi filtrul de particule al mașinii tale?

Nu este neapărată înlocuirea acestuia. Poți apela la servicii profesionale de curățare a filtrelor de particule. Cum se desfășoară totul? Ei bine, trimiți filtrul de particule la un service specializat, așa cum este Turbo Doctor, unde este verificat pentru a stabili stadiul în care se află. Ulterior, se injectează o soluție specială ce acționează asupra depunerilor și cenușii din interior.

Urmează curățarea depunerilor cu ajutorul presiunii mari de apă și aer. Ultimul pas este uscarea filtrului de particule cu aer cald, efectuarea testelor finale de presiune, întocmirea garanției și livrarea la tine acasă.

Este curățarea filtrului de particule chiar atât de eficientă? Da, chiar este. Totul depinde de starea în care se află acesta. De aceea, experții în domeniu efectuează o verificare în detaliu pentru a stabili gradul de uzură.

Totuși, dacă filtrul de particule mai poate fi salvat, reține că serviciul de curățare chimică este cea mai avansată și eficientă metodă de curățare în momentul de față. Ea este capabilă să înlăture depunerile de carbon, dar și depunerile de ulei ce sunt prezente în filtrul de particule. De asemenea, un filtrul de particule curățat se întoarce la tine însoțit de garanție, în unele cazuri cu mult mai mare decât cea a unui filtru de particule nou.

Așadar, ca o concluzie, dacă deții o mașină diesel, este important să cunoști cât mai multe lucruri despre simptomele DPF-ului înfundat și să iei rapid măsuri. Ține minte că o astfel de mașină este recomandată mai mult pentru persoanele care merg de obicei în afara orașului. Ea nu prezintă rentabilitate pentru traficul urban, așa că fii foarte atent când îți achiziționezi o mașină nouă.


Reclamă

Share.

Sunt un jurnalist cu o viziune clară și un stil unic. Fiecare poveste pe care o spun reflectă tenacitatea și curiozitatea mea. Renumele meu crește odată cu dezvăluirile curajoase și analizele pătrunzătoare. Chiar și în zgomotul mediatic, vocea mea se distinge și promite inovație.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro